پیام سپاهان
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان:
تشکیل نظام مهندسی صنعت در کشور ضروری است
سه شنبه 22 اسفند 1396 - 12:21:49
سپاهان نیوز - اصفهان- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: تشکیل نظام مهندسی صنعت به منظور مدیریت صحیح در ساخت و ساز و تاسیسات ، پرهیز از اعمال هزینه های اضافی و رعایت نکات فنی و ایمنی ضروری است.
به گزارش ایرنا، شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از محمدجواد بگی افزود: نحوه فعالیت و برخی اقدام های نظام مهندسی ساختمان یکی از چالش های بخش صنعت است.
وی با انتقاد از برخی رفتارهای موجود در بخش نظام مهندسی ساختمان، افزود: نظارت چندانی از سوی برخی از مهندسان ناظر بر ساخت و سازهای بخش صنعت نمی شود.
بگی ناهمخوانی قوانین موجود در نظام مهندسی با نیازهای بخش های تولیدی و صنعتی را بخش دیگری از مشکلات دانست و گفت: بعنوان مثال در قوانین سازمان نظام مهندسی ساختمان، حریم و فواصل قانونی صنایع شیمیایی و کارخانه های سنگبری حدود پنج متر است در حالی که این حریم با خطرهای صنایع شیمیایی که نیازمند حریم 50 متری است، همخوانی ندارد.
وی نحوه ساخت سوله های صنعتی را نیز یکی دیگر از ایرادهای قوانین نظام مهندسی ساختمان در بخش صنعت عنوان و تصریح کرد: هر چند هر صنعت بسته به نوع تاسیسات ماشین آلات و فعالیت خود نیازمند نوع خاصی از سوله های صنعتی است اما شاهد تجویز ساخت سوله های مشابه برای همه نوع صنایع از سوی این نظام مهندسی هستیم که انطباقی با نیازهای بخش صنعت نخواهد داشت.
بگی خاطرنشان کرد: متناسب بودن نحوه ساخت سوله ها و تاسیسات با نیازهای این بخش سبب کاهش هزینه ها و در نتیجه کاهش بهای تمام شده تولید و افزایش رقابت پذیری تولیدات صنعتی خواهد شد که از این مهم بی بهره ایم و هزینه های گزافی در این زمینه بر صنایع وارد می شود.
بیش از 70 شهرک صنعتی در استان اصفهان زمینه اشتغالی بالغ بر 120 هزار نفر را فراهم کرده است و پیش بینی می شود تا چهار سال دیگر تعداد اشتغال استان در این شهرک ها به 200 هزار نفر برسد.
د/3011/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24508/تشکیل-نظام-مهندسی-صنعت-در-کشور-ضروری-است
بستن   چاپ