پیام سپاهان
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خبر داد:
مصدومیت 15 نفر بر اثر انفجار مواد محترقه در اصفهان
سه شنبه 22 اسفند 1396 - 16:13:08
سپاهان نیوز - اصفهان - مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: کودکان و نوجوانان بیشترین قربانیان چهارشنبه سوری در هر سال هستند به طوری که سال گذشته 15 نفر بر اثر انفجار مواد محترقه مصدوم شدند.

غفور راستین در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد اکثر قربانیان چهارشنبه‌سوری از قشر کودکان و نوجوانان هستند لذا کنترل و مراقبت والدین در مورد فرزندان می‌تواند تعداد قربانیان این روز و رسم شیرین سنتی ما ایرانیان را به طور قابل توجهی کاهش دهد.
وی با بیان اینکه سال گذشته 15 مصدوم ناشی از انفجار مواد محترقه داشتیم، ادامه داد: تمام این مصدومان مرد بودند.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان افزود: 12 نفر از این افراد پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل و سه نفر توسط تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در محل حادثه درمان شدند.
وی ادامه داد: از مجموع این مصدومان، 11 نفر دچار سوختگی، دو نفر بریدگی عضو و دو نفر دچار سایر آسیب‌های دیگر شدند.
اولین قربانی چهارشنبه سوری امسال در اصفهان دچار 20 درصد سوختگی شد
راستین تصریح کرد: در کل این ماموریت‌ها، دو مورد آسیب در ناحیه چشم، چهار مورد صورت، سه مورد پا، چهار آسیب دست، یک سر، یک گردن و یک مورد آسیب به بدن گزارش شده است.
وی با بیان اینکه 11 مورد از این حوادث بر اثر انفجار ترقه و 4 مورد سایر مواد محترقه بود، ادامه داد: سال گذشته 2 نفر از مصدومان چهارشنبه سوری در رده سنی 5 تا 10 سال، 9نفر در سنین 10 تا 20سال و 4نفر بین 20تا 30 سال بودند.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه شب گذشته نیز یک نوجوان 16 ساله افغانستانی بر اثر ساختن ترقه در زیرزمین منزل خود، دست خود را از دست داد، افزود: این نوجوان در حین ساختن ترقه، با انفجار ناگهانی ترقه ها دست خود از ناحیه مچ را از دست داد و حدود 20 درصد از بدنش دچار سوختگی درجه 3 شد.
وی گفت: تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی حاضر در محل، مصدوم را پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان کاشانی منتقل کردند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24532/مصدومیت-15-نفر-بر-اثر-انفجار-مواد-محترقه-در-اصفهان
بستن   چاپ