پیام سپاهان
جانشین رئیس ستاد سفر شهر اصفهان مطرح کرد؛
استقرار 5 ستاد هدایت مسافران نوروزی در ورودی‌های اصفهان
سه شنبه 22 اسفند 1396 - 18:51:06
سپاهان نیوز - اصفهان - جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 5 ستاد هدایت مسافران در ورودی‌های اصفهان استقرار یافته‌ که وظیفه راهنمایی مسافران را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر ،‌ حیدر قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان در قالب کمیته‌های مختلف از 2 ماه قبل کار خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: 10 کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، اسکان و اصناف، بازرسی و ارزیابی، حمل و نقل و ترافیک، فرهنگی و تفریحی، ایمنی و حوادث، امنیت و حراست، پشتیبانی، قضایی و انتظامی، ستاد خدمات شهری را تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه مطابق نظرسنجی‌ها 60 درصد مسافران پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان و اقامت را انجام نداده‌اند، افزود: بر همین اساس با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پنج ستاد هدایت در ورودی‌های شهر اصفهان استقرار یافته‌ که وظیفه هدایت و راهنمایی مسافران را بر عهده دارند.
جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه نوروز سال گذشته بین دو تا دو و نیم میلیون مسافر به اصفهان وارد شدند، ابراز داشت: امسال اسکان روزانه 160 هزار نفر شب‌خواب در اصفهان پیش بینی شده است.
هماهنگی با 100 واحد صنفی برای کمک به شهروندانی که قصد اجاره دادن منزل دارند
وی با بیان اینکه سالن‌های ورزشی به منظور اسکان در زمان بارندگی درنظر گرفته شده است، گفت: همچون سال‌های گذشته از فعالیت کلید به دست‌ها در شهر اصفهان جلوگیری به عمل می‌آید و با 100 واحد صنفی هماهنگ شده تا شهروندانی که قصد اجاره منازل را دارند با این واحدها و تحت نظارت اتحادیه املاک به این امر مبادرت کنند.
قاسمی با اشاره به فعالیت 30 کیوسک اطلاع‌رسانی در ایام نوروز ابراز داشت: زیباسازی شهر خانه تکانی شهری در دو هفته پایان سال و حذف نازیبایی‌ها را مدنظر قرار داده است.
در نظر گرفتن اتوبوس‌هایی برای بازدید از اماکن فرهنگی در باغ فدک
وی با بیان اینکه معاونت حمل و نقل شهرداری 25 اسفند قول تکمیل خط یک مترو اصفهان را داده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه اسکان برخی مسافران در چادر و در باغ فدک برنامه‌ریزی شده اتوبوس‌هایی برای اماکن تاریخی در نظر گرفته شده است.
جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: باغ فدک تنها مرکز کمپینگ شهر اصفهان با امکان برپایی چادر است که ظرفیت ورودی دو هزار و 500 خودرو در شبانه‌روز را دارد.
مساجد تا ساعت 23 باز هستند
وی اضافه کرد: با توجه به نارضایتی مسافران از کمبود مسجد و سرویس بهداشتی در سال‌های گذشته مساجد تا ساعت 23 باز باشد که هم محلی برای اقامه نماز بوده و هم از سرویس بهداشتی آنها استفاده شود.
قاسمی با بیان اینکه همچنین در محدوده میدان امام یک مجموعه جدید سرویس بهداشتی ایجاد شده است، تاکید کرد: 207 سرویس بهداشتی در سال‌های گذشته به 224 عدد رسیده است و قرار است 18 دستگاه سیار نیز مستقر شود.
تجهیز باغ پرندگان، باغ گل‌ها و دیگر مکان‌های پربازدید به اینترنت پرسرعت رایگان
وی به راه‌اندازی اینترنت پرسرعت رایگان در نقاط مختلف شهر اشاره کرد و گفت: باغ پرندگان، باغ گل‌ها و دیگر مکان‌های پربازدید به اینترنت پرسرعت رایگان مجهز می‌شوند.
جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: برای خدمات دهی بهتر به مسافران نوروزی پاسخگویی سامانه تلفنی 137 به سه زبان را برای توریست‌ها در نظر داریم و در راستای کمک به مسیریابی صحیح کمبود تابلوهای ترافیکی را در شهر برطرف کرده‌ایم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24540/استقرار-5-ستاد-هدایت-مسافران-نوروزی-در-ورودی‌های-اصفهان
بستن   چاپ