پیام سپاهان
یک کارگردان تئاتر:
چرخ های تئاتر با حمایت های مردم می چرخد
چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 11:57:22
سپاهان نیوز - یک کارگردان تئاتر گفت: در سال جاری استان اصفهان به لحاظ کمیت تئاترها رشد قابل توجهی داشته است، اما کیفیت تعدادی از تئاترهای اجرایی مناسب نبود.
احسان جانمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا_منطقه اصفهان اظهار کرد: این روزها برنامه ریزی در زمینه تئاتر مشکل شده است و هنرمندان این حوزه چشم انداز، هدف و آینده مشخصیمناسبی ندارند. مشکل مالی و نا امیدی از یک سو، نبود نگاه هنرمندانه از طرف مسئولان از سوی دیگر تئاتر را از عنوان شغلی خارج کرده است.
وی افزود: دولت حمایت های مالی خود را نسبت به سال های گذشته بسیار کاهش داده است.
جانمی با بیان اینکه اکنون بیشتر تئاترها توسط حمایت های مردمی روی سن می روند، گفت: تئاتر یک نمونه از تمدن فرهنگی محسوب می شود و نیاز به حمایت دولتی دارد، اما به علت کاهش چشمگیر بودجه دولتی برای هنر تئاتر، در حال حاضر چرخ های این هنر با حمایت های مردمی می چرخد. درست است که این پدیده باعث استقلال مالی می شود، اما باز هم قطعا به حمایت های گسترده دولتی نیازمند است.
این گارگردان تئاتر درباره مشکلات بر سر راه این هنراضافه کرد: درباره بودجه تئاتر شفاف سازی نشده است، کمتر به جوانان اهمیت می دهند و این نسل از مسئولان با جوانان خو نگرفته اند و تفکر جدیدی ندارند و برعکس دارای یک تفکر و سیاست محافظه کارانه هستند که موجب عدم حس چابکی در هنرمندان رشته تئاتر شده است.
وی درباره کمیت تئاترها طی سال جاری تصریح کرد: علت افزایش تعداد تئاترها در این استان به خاطر قوی تر شدن سطح آموزشگاه ها و افزایش تعداد مخاطبان بوده است. نباید برای هنرمندان تعیین تکلیف شود و موضوع انتخاب کرد، آنها باید در هر موضوعی یک اثر بر جای گذارند، هم موضوعات طنز مفید و هم تراژدی نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: از رسانه ها می خواهیم در زمینه تئاتر به روزتر باشند و از ارگان های دولتی نیز انتظار می رود با افزایش میزان بودجه، امکانات و زیر بناها به این شاخه هنری کمک شایانی کنند. متاسفانه در حال حاضر سالن مناسبی جهت تمرین و اجرا با عنوان فضای آزاد در استان اصفهان نداریم، هم چنین انجمن صنفی و تشکل بسیار ضعیف موجود در این هنر باعث عدم پیشرفت در کیفیت تئاترهای موجود شده است.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24569/چرخ-های-تئاتر-با-حمایت-های-مردم-می-چرخد
بستن   چاپ