پیام سپاهان
شورای پژوهش و فناوری شهرستان کاشان آغاز به کار کرد
پنجشنبه 24 اسفند 1396 - 9:55:59 AM
ایرنا
سپاهان نیوز - کاشان- معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان از آغاز فعالیت شورای پژوهش و فناوری این شهرستان همسو با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه دانش و فناوری در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی خبر داد.
  حمیدرضا مومنیان  در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان گفت: شورای پژوهش و فناوری از هشت کمیته تشکیل و به منظور استمرار بخشیدن به فعالیت ها ایجاد دبیرخانه این شورا بر عهده دانشگاه کاشان گذاشته شده است.
وی با اشاره به اعلام موجودیت کمیته های فرعی شورای پژوهش و فناوری کاشان در آینده نزدیک افزود: مسئولان کمیته ها، دانشگاه ها و فرماندار ترکیب شورا را شکل خواهند داد که البته مسئولان کمیته ها از سوی اعضا انتخاب می شوند.
فرماندار کاشان بیان کرد: تجهیز دبیرخانه شورا از سوی فرمانداری و نیروی انسانی از سوی دانشگاه تامین خواهد شد چرا که به دلیل فقدان اقدام های دانش بنیان، یکی از جهت گیری های اساسی کشور توسعه علم و فناوری قرار گرفته است.
او اضافه کرد: افزایش سرعت کار، همسو کردن فعالیت دستگاه ها و نهادها، طراحی درست، حذف رویه های زائد، اصلاح فرایندها، ارتقای جایگاه علم در کاشان، کاهش آزمون و خطا در حوزه تصمیم گیری و اجرا از جمله هدف های تشکیل شورای پژوهش و فناوری در این شهرستان است.
مومنیان در مورد نحوه فعالیت شورای پژوهش و فناوری شهرستان کاشان عنوان کرد: موضوع های گوناگون به کمیته ها ارجاع و نتیجه امر پس از بررسی کارشناسانه (پیمایش میدانی، مطالعه اسنادی و نظر سنجی) برای استفاده از دیدگاه دستگاه ها در جلسه شورای اداری عرضه خواهد شد.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی به دنبال جامعه دانش محور است تا در نهایت جامعه علمی و تصمیم گیری ها مبتنی بر علم باشد که این راستا از سال 1394 افزایش ارتباط دانشگاه و جامعه مورد تاکید قرار گرفت.
فرماندار کاشان در ادامه گفت: تفاهم نامه راه اندازی پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی نیز در این راستا پیش تر امضا شد تا شرکت های خصوصی دانش بنیان و مرکزهای رشد منطقه بتوانند با استقرار در محدوده پارک، از مزیت هایی مانند معافیت های مالیاتی و تسهیلات دولتی بهره ببرند.
او با اشاره به نرخ بیکاری 17 درصدی دانش آموختگان دانشگاهی کاشان و یا فعالیت افراد در رشته های شغلی غیرمرتبط افزود: پارک های علم و فناوری مسیر ایمنی برای ایجاد توسعه هستند که فرصت های جدید اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاه ها فراهم می کنند.
مومنیان بیان کرد: ساختمانی برای استقرار شرکت های دانش بنیان در مرحله نخست در نظر گرفته می شود و در گام بعد 40 هکتار از زمین های بین دانشگاه کاشان و شهرک صنعتی برای راه اندازی پارک علم و فناوری اختصاص خواهد یافت.
پیش از پیگیری راه اندازی پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی بیش از 25 شرکت و هسته دانش بنیان تنها در مرکز رشد دانشگاه کاشان مستقر بودند.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/24604/شورای-پژوهش-و-فناوری-شهرستان-کاشان-آغاز-به-کار-کرد
بستن   چاپ