پیام سپاهان
امام جمعه گلپایگان: نوروز از آیین های مورد قبول اسلام است
جمعه 25 اسفند 1396 - 15:34:08
سپاهان نیوز - گلپایگان- اصفهان- امام جمعه گلپایگان گفت: جش عید نوروز از رسم های ایراینان است که با ورود اسلام تقویت و برآن صحه گذاشته شد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی طهماسبی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گلپایگان در محل مصلای این شهر با اشاره به روایات مناسبت نوروز افزود: دید و بازدید و صله رحم، پیراستگی، نظافت و پاگیزگی، گام برداشتن برای صلح و آشتی، سفر زیارتی و سیاحتی، هدیه دادن، محاسبه نفس و محاسبه مالی، دعا و نیایش هنگام تحویل سال و زیارت اهل قبور از آداب خوب نوروز و مورد تاکید اسلام است.
وی اضافه کرد: از برخی حوادث و حرکات تاهنجار در آیین ها مثل چهارشنبه آخر سال که برای مردم مشکل آفرین شده است باید با فرهنگ سازی پیشگیری شود.
امام جمعه گلپایگان در ادامه با تسلیت شهادت امام هادی (ع) نیز گفت: حرمت امام دهم شیعیان که شهادتشان مصادف با عید نوروز شده را نگه داریم.
حجت الاسلام علی طهماسبی در ادامه با بیان فرازهایی از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس خبرگان نیز گفت: معظم له در این مراسم برلزوم تقویت ایمان در جامعه بخصوص از سوی آموزش و پرورش،دانشگاه ها و بویژه صدا و سیما تاکید کردند.
شهرستان گلپایگان با جمعیتی افزون بر 90 هزار نفر در 180 کیومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7138 / 1339

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24631/امام-جمعه-گلپایگان--نوروز-از-آیین-های--مورد-قبول-اسلام-است
بستن   چاپ