پیام سپاهان
گز و شیرینی در اصفهان گران نشد
شنبه 26 اسفند 1396 - 8:17:17 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - قیمت گز و شیرینی شب عید در اصفهان بدون تغییر نسبت به سال گذشته اعلام شد.
رییس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان   در خصوص قیمت گز و شیرینی در آستانه نوروز، اظهار کرد: خوشبختانه امسال با وجود رکود بازار و مشکلات اقتصادی، قیمت گز و شیرینی برای نوروز افزایش نیافت.
حسن شریفی به قیمت گز شب عید اشاره کرد و افزود: قیمت هر کیلو گز پسته ای 18 درصد 27 هزار تومان، گز پسته ای 28 درصد 37 هزار تومان و گز پسته ای 40 درصد 48 هزار تومان است، البته نرخ گز بادامی پایین تر از گز پسته ای است.
وی اضافه کرد: قیمت هر کیلو شیرینی آرد نخودچی 20 هزار تومان، شیرینی کرکی زعفرانی 20 هزار تومان، شیرینی برگ شکلاتی فندوقی بین 20 تا 22 هزار تومان و نان قرابی بین 35 تا 38 هزار تومان است، هم چنین نرخ هر کیلو شیرینی تر بین 18 تا 24 هزار تومان است.
رییس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان با بیان اینکه گز و شیرینی از جمله محصولاتی است که از دسته قمیت گذاری خارج است، گفت: از ابتدای اسفند ماه گروه های مشترک بازرسی از اتحادیه، سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسی اصناف بر واحدهای صنفی گز و شیرنی نظارت دارند.
وی با بیان اینکه 1200 واحد تولید شیرینی و گز در اصفهان فعال است، تاکید کرد: مطابق قانون باید قیمت مصرف کننده، تاریخ تولید و درصد گز بر روی جعبه های فروش گز درج شود و اداره کل تعزیرات نیز بر این امر نظارت و با واحدهای متخلف برخورد می کند.
شریفی افزود: از تاریخ 12 اسفند ماه نیز واحدهای فروش شیرینی باید بدون احتساب وزن جعبه و صفحه زیر، شیرینی و کیک های تولد را به مردم عرضه کنند.



http://www.sepahannews.ir/fa/News/24649/گز-و-شیرینی-در-اصفهان-گران-نشد
بستن   چاپ