پیام سپاهان
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان:
بازرسی های نوروزی منجر به تشکیل 448 فقره پرونده تخلف در اصفهان شد
شنبه 26 اسفند 1396 - 09:33:42
سپاهان نیوز - اصفهان - مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: بازرسی هایی که به مناسبت آغاز نوروز و فرارسیدن سال جدید از اصناف مختلف صورت گرفت منجر به تشکیل 448 فقره پرونده تخلف در اصفهان شد.

جواد محمدی فشارکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بازرسی ها به مناسبت آغاز ایام نوروز از 28 بهمن ماه آغاز شده و تا 21 اسفندماه، 23 هزار و 41 مورد بازرسی صورت گرفت.
وی بیان داشت: در این بازرسی ها، 448 فقره پرونده تخلف نوروزی به ارزش ریالی هفت میلیارد و 338 میلیون و 568 هزار و 30 ریال تشکیل شد.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان اعلام کرد: این میزان بازرسی ها نسبت به ایام مشابه در سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.
وی اعلام کرد: همچنین نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد کاهش پرونده داشتیم.
محمدی به تعداد شکایات و گزارشات مردمی اشاره کرد و افزود: 157 مورد گزارش تلفنی از سوی مردم و همچنین 72 مورد حضوری داشتیم که در مجموع 229 مورد شکایات ثبت شده است.
وی اظهار داشت: از این تعداد شکایات 50 پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد که 39 مورد آن مختومه شده است.
اجاره 10 میلیونی مغازه های شب عیدی
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا همچنان آمار متخلفین که به مناسبت نوروز به شکل موقتی اقدام به فروش اقلامی مناسبتی نوروز می کنند مثل گز یا گل شبو و غیره در اصفهان زیاد است، گفت: بله، متاسفانه امسال نیز با این دست از افراد مواجهیم و با وجود اینکه مغازه هایی که برای یکماه برای ایام نوروز اجاره داده می شوند اجاره بهایی گزاف مثل 10 میلیون تومان برای یک ماه دارد اما به خاطر سود آوری بالا، اقدام به این کار می شود.
وی گفت: غالب افرادی که به شکل موقتی اقدام به فروش اقلام نوروزی می کنند، کالاهای عمدتا بی کیفیت و درجه سه و چهار قاچاق که از نظر بهداشتی در سطح پایین قرار دارد، را می فروشند.
محمدی اضافه کرد:‌ به محض شناسایی این واحدها به شدت با آنها برخورد می شود و ظرف 24 ساعت پلمب می کنیم.
وی تصریح کرد: متاسفانه در این زمینه شاهدیم که شهرداری بدون هماهنگی با اتاق اصناف، اقدام به صدور مجوزهایی می کند که افراد با این مجوزها در زمین های بایر داربست می زند و اقدام به فروش کالاهای بی کیفیت می کند که چون واحد صنفی نیست امکان پلمب نیست اما به طور قطع با آنها برخورد و جریمه نقدی می شوند.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان تصریح کرد: هنوز هیچ مورد پلمبی نداشتیم و تازه پلمب ها شروع شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24652/بازرسی-های-نوروزی-منجر-به-تشکیل-448-فقره-پرونده-تخلف-در-اصفهان-شد
بستن   چاپ