پیام سپاهان
پنج پایگاه راهنمای گردشگران نوروزی در کاشان ایجاد شد
یکشنبه 27 اسفند 1396 - 9:56:55 AM
ایرنا
سپاهان نیوز - کاشان- شهردار کاشان گفت: پنج پایگاه هدایت و راهنمایی مسافران و گردشگران نوروزی برای اقامت و 2 کیوسک اطلاع رسانی ویژه در پنج منطقه کاشان پیش بینی شده است.
  سعید ابریشمی راد  در نخستین نشست خود با خبرنگاران کاشان بیان کرد: مسئولیت کمیته اسکان نوروزی در ستاد خدمات سفر بر عهده شهرداری است که در این راستا پارک های بزرگ دارای فضای مناسب و امکانات خوب (آیت الله مدنی، لاله و پارک بانوان) برای اسکان مسافران نوروزی آماده شد.
وی افزود: همچنین 20 حسینیه در نقاط مختلف شهر کاشان با امکاناتی همچون آبدارخانه، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و امکانات پذیرایی و اقامتی نیز آماده خدمات رسانی به گردشگران نوروزی هستند.
شهردار کاشان همچنین از تشکیل کمیته اجرایی استقبال برای ایجاد آمادگی بیشتر در شهر جهت استقبال از نوروز خبر داد و گفت: ساماندهی ترافیک در روزهای پایانی سال به علت تردد شهروندان و خریدهای شب عید و ورود مسافران نوروزی به این شهر از جمله اقدام های این کمیته می باشد.
او اضافه کرد: نظام حرکت در شهر شبیه سازی و روی نقشه هایی آماده نصب و برای کاهش مشکلات ترافیکی پنج پارکینگ بزرگ نیز در مبادی ورودی شهر و در مجاورت بناهای پر بازدید تاریخی پیش بینی شده است.
ابریشمی راد همچنین به آسفالت ریزی 20 هزار تنی در معابر شهر کاشان در روزهای پایانی سال برای استقبال از نوروز اشاره کرد و گفت: روزانه یک هزار و 200 تن آسفالت ریزی در سه بخش توسط سه گروه مبادی ورود شهر، بهسازی و روکش آسفالت شده است.
شهردار کاشان از 30 هزار مترمربع گلکاری و کاشت 70 هزار اصله درخت با هدف انتقال روحیه خوش به مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: با هدف اینکه گردشگران با خاطره ای خوش از کاشان خارج شوند، از تمام ظرفیت های هنری برای شهری شاد و با نشاط بهره گیری می کنیم.
وی اضافه کرد: نمایش های خیابانی و اجرای گروه های موسیقی در اطراف حسینیه هایی که فضای عمومی خوبی دارند، پیش بینی شده و در آمفی تئاتر روباز نیز (فرهنگسرای مهر) هر شب هنرمندانی به اجرای برنامه های عیدانه و شاد خواهند پرداخت.
افزون بر یک هزار و 700 اثر تاریخی با ارزش در شهرستان کاشان شناسایی و تاکنون 320 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
شهرستان کاشان با پیشینه شهرنشینی بیش از هفت هزار و 500 سال از جاذبه های تاریخی و طبیعی متنوعی برخوردار می باشد.
این شهرستان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/24693/پنج-پایگاه-راهنمای-گردشگران-نوروزی-در-کاشان-ایجاد-شد
بستن   چاپ