پیام سپاهان
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل خبر داد:
موفقیت 80 درصدی آران و بیدگل در حفاظت از طرح های نهال کاری
يکشنبه 27 اسفند 1396 - 11:14:04
سپاهان نیوز - آران و بیدگل - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از موفقیت 80 درصدی این شهرستان در حفاظت از عرصه های نهال کاری شده، خبر داد.

رضا شفیعی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نهال کاری 120 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان با نهال های تاغ و قره داغ و اشنیان از سال 1349 تاکنون اظهار داشت: آران و بیدگل ویترین فعالیت های بیابان زدایی در کشور است.
وی ابراز داشت: حفاظت از این عرصه ها در کنار نهال کاری و مقابله با فرسایش خاک در مناطق بحرانی در اولویت فعالیت های منابع طبیعی شهرستان است ولی نبود نیروهای کافی در بخش یگان مشکلاتی را در حفظ کامل این عرصه های باارزش ایجاد کرده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل تاکید کرد: آگاه سازی عمومی و فرهنگ سازی در کنار مقابله با قاچاقچیان قطع چوب می تواند نخستین راه برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی شهرستان باشد.
وی در ادامه به وسعت 384 هزار هکتاری بیابان در آران و بدیگل هم اشاره کرد و گفت: از این میزان بیش از صد هزار هکتار کانون بحرانی فرسایش بادی است که باید نهال کاری و عملیات تثبیت شن در آن انجام شود.
شفیعی تصریح کرد: در همین راستا امسال 200 هکتار از مناطق بحرانی فرسایش بادی در شمال شهرستان با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال نهال کاری شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24700/موفقیت-80-درصدی-آران-و-بیدگل-در-حفاظت-از-طرح-های-نهال-کاری
بستن   چاپ