پیام سپاهان
آئین تحویل تحویل سال نو در 30 بقعه متبرکه کاشان برگزار می شود
دوشنبه 28 اسفند 1396 - 14:10:05
سپاهان نیوز - کاشان- سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از برگزاری آئین تحویل سال نو در بیش از 30 بقعه و مکان متبرکه این شهرستان خبرداد.
به گزارش ایرنا، مهدی حافظیان روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: بقعه ها و مکان های متبرکه کاشان آماده پذیرایی از 600 هزار نفر زائر می باشد و شرایط اسکان 70 هزار نفر نیز پیش بینی و برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری نوروزی افزود: این طرح با هدف خدمت رسانی مناسب به زائران و مسافران نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی، ارتقای سطح دینی مراجعان و همچنین تبدیل بقعه های متبرکه به قطب های فرهنگی کشور در 47 امامزاده و بقعه متبرکه شهرستان کاشان برگزار می شود.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشان بیان کرد: خدمات رسانی به زائران مسافران نوروزی در قالب دو بخش پذیرایی و اسکان برنامه ریزی شده و در کنار آن ایستگاه های صلواتی نیز با هدف پذیرایی از مسافران و زائران نوروزی برپا خواهد شد.
به گفته او، در پنج بقعه زائرسرا و سوئیت پیش بینی شده و در سایر مکان های متبرکه اسکان زائران به طور موقت با چادر تدارک دیده شده است.
حافظیان همچنین به راه اندازی خیمه های معرفت اشاره کرد و گفت: خیمه ها امسال با برنامه های ویژه مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، مشاوره دینی و اعتقادی، تبلیغ چندرسانه ای ویژه پدران و مادران در زمینه حجاب و تهاجم فرهنگی برپا می شود.
وی عنوان کرد: با توجه به حضور گردشگریان خارجی در بقعه های متبرکه نیز مبلغان مسلط به زبان های خارجی در این مکان های مقدس میزبان گردشگران خواهند بود تا گامی مهم در شناساندن اسلام به سایر کشورها بردارند.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشان ادامه داد: کتاب اسلام شناسی و شیعی در این راستا به چندین زبان دنیا ترجمه و تهیه شده که از سوی مبلغان به گردشگران خارجی اهدا خواهد شد.
او همچنین از چاپ و توزیع بیش از 10 هزار نقشه اختصاصی بقاع متبرکه شهرستان برای راهنمایی مسافران، نصب بنرهای طرح آرامش بهاری در سطح شهر، عوارضی آزادراه کاشان- قم و کاشان اصفهان از دیگر اقدام ها عنوان کرد.
شهرستان کاشان دارای 120 بقعه متبرکه می باشد که محل تدفین نزدیک به 400 امامزاده بزرگوار می باشد و افزون بر یک هزار و 700 اثر تاریخی با ارزش نیز شناسایی و تاکنون 320 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
این شهرستان با پیشینه شهرنشینی بیش از هفت هزار و 500 سال از جاذبه های تاریخی و طبیعی متنوعی برخوردار می باشد.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24763/آئین-تحویل-تحویل-سال-نو-در-30-بقعه-متبرکه-کاشان-برگزار-می-شود
بستن   چاپ