پیام سپاهان
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل:
صادرات از آران و بیدگل 13 درصد افزایش یافت
دوشنبه 28 اسفند 1396 - 14:10:16
سپاهان نیوز - آران و بیدگل - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل از افزایش 13 درصدی صادرات محصولات مختلف از این شهرستان خبر داد.

مجتبی محلوجی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: صادرات محصولات مختلف از آران و بیدگل امسال حدود 130 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است.
وی ابراز داشت: 90 درصد این صادرات مربوط به فرش ماشینی و صنایع وابسته به آن و مابقی مربوط به فولاد و میلگرد و دیگر محصولات تولیدی شهرستان است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل با اشاره به اینکه افغانستان، عراق، چین، آلمان، فرانسه و کشورهای آفریقایی از جمله بازارهای هدف صادرات کالا از آران و بیدگل است، تصریح کرد: 45 میلیون متر مربع فرش ماشینی در یک سال گذشته در آران و بیدگل تولید شد که این شهرستان را با 60 درصد تولید کل، در رتبه نخست تولید فرش کشور قرار داده است.
وی به روز و مکانیزه شدن دستگاه های بافت فرش و آموزش کارکنان و مدیران واحد های صنعتی به ویژه صنعت نساجی در زمینه صادرات و اجرای نقشه های بروز و عامه پسند را از دلایل افزایش میزان صادرات بیان کرد.
محلوجی به توجه بالای مدیران واحدهای صنعتی آران و بیدگل به صادرات هم اشاره کرد و گفت: امسال یکی از واحدهای تولید فرش ماشینی در این شهرستان، صادر کننده نمونه ملی و پنج واحد نیز صادر کننده نمونه استانی شدند.
وی با اشاره به فعالیت 800 واحد تولیدی فرش ماشینی با مجوز بهره برداری در آران و بیدگل اضافه کرد: هم اکنون بیش از 20 هزار کارگر به صورت مستقیم در این شرکت های مشغول به کار هستند و از این نظر آران و بیدگل پایین ترین میزان بیکاری استان را دارد.
شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در فاصله 210 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24764/صادرات-از-آران-و-بیدگل-13-درصد-افزایش-یافت
بستن   چاپ