پیام سپاهان
احداث پارک فناوری سلامت در اصفهان
دوشنبه 28 اسفند 1396 - 18:31:38
سپاهان نیوز - رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اقدامات اولیه راه اندازی پارک فناوری سلامت در اصفهان اشاره کرد و گفت: از این طریق عرصه خوبی برای حضور نخبگان جوان رشته‌های مرتبط با سلامت فراهم خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، طاهره چنگیز امروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال 1397 تلاش خواهد شد پرونده‌های سلامت بیشتری الکترونیکی شده و همچنین جمعیت بیشتری تحت پوشش پزشک خانواده قرار بگیرند. اقدامات زیرساختی این اهداف در سال 1396 انجام شده است.
وی افزود: برای افزایش پوشش پزشک خانواده باید از ظرفیت آموزش و پرورش، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و هم چنین بخش خصوصی استفاده کنیم. در حال حاضر پوشش پزشک خانواده در بافت شهری 50 درصد است که امیدواریم در سال آتی این آمار رشدی 20 درصدی را تجربه کند. این در حالی است که ترغیب جوامع شهری به استفاده از پزشک خانواده قدری سخت تر است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: نسخه اولیه نقشه سلامت شهر شامل مکان گزینی مراکز درمانی و پزشکان، تهیه شده است که ثمره آن ارائه بهتر خدمات پزشکی و درمانی خواهد بود. تصویب این نقشه موجب پخشایش عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی خواهد شد.
چنگیز با اشاره به تخصیص بودجه‌ای برای جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، افزود: در مهرماه سال آینده بیش از 100 نفر دانشجوی غیر ایرانی خواهیم داشت که علاوه بر تأثیرات فرهنگی این اقدام، با پرداخت شهریه، به اقتصاد داشنگاه نیز کمک خواهند کرد. پذیرش بیشتر این دانشجویان از کشورهای همسایه از جمله عراق، پاکستان، هند، افغانستان، گرجستان و حتی برخی کشورهای اروپایی که تمایل به ادامه تحصیلات عالی در ایران دارند صورت خواهد گرفت.
وی به اقدامات اولیه راه اندازی پارک فناوری سلامت در اصفهان اشاره کرد و گفت: از این طریق عرصه خوبی برای حضور نخبگان جوان رشته‌های مرتبط با سلامت فراهم خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: در سال آتی طرحی با عنوان دانشگاه سبز در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دنبال خواهد شد که از اهداف آن می‌توان کاهش مصرف آب، کاهش استفاده از مشتقات پلاستیکی و کمک به محیط زیست را نام برد.
چنگیز با اشاره به شرایط بیمه اتباع خارجی خاطر نشان کرد: بیماران غیر ایرانی از بیمه بهره‌مند نیستند اما همان تعرفه دولتی را بدون فرانشیز پرداخت می‌کنند که این موضوع لزوم بازنگری نرخ خدمات را یاد آور می‌شود.
وی ادامه داد: موضع رسمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در موضوع قلیان این است که نمی تواند جلوتر از قانون حرکت کند و اگر منتخبان ملت با تأیید شورای نگهبان به این نتیجه رسیدند که موضوع قلیان باید ممنوعیت آن کمتر شود دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند جلوتر از قانون حرکت کند.
کدخبرنگار:13025
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24774/احداث-پارک-فناوری-سلامت-در-اصفهان
بستن   چاپ