پیام سپاهان
2 ایستگاه امنیت و سلامت در اردستان راه اندازی شد
دوشنبه 28 اسفند 1396 - 22:33:00
سپاهان نیوز - کاشان- فرماندار اردستان از برپایی 2 ایستگاه امنیت و سلامت در جاده های این شهرستان طی تعطیلات نوروزی خبر داد.
علیرضا غیور شامگاه دوشنبه در حاشیه افتتاح ایستگاه امنیت و سلامت شهر مهاباد به خبرنگار ایرنا گفت: این ایستگاه ها در ورودی شهرهای مهاباد و اردستان تا 15 فروردین سال 1397 برپا خواهد بود.
وی افزود: ایستگاه های امنیت و سلامت در جاده ها با فراهم کردن زمینه استراحت کوتاه رانندگان تاثیر بسزایی در جلوگیری از بروز تصادف های رانندگی ناشی از خواب آلودگی در جاده ها دارند و با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، شهرداری ها، امداد خودرو، میراث فرهنگی و فوریت های پزشکی از سوی بخش خصوصی راه اندازی شده است.
فرماندار اردستان با بیان اینکه بیشتر حادثه ها در جاده های این شهرستان به دلیل خستگی ناشی از رانندگی طولانی رخ می دهد، گفت: توقف کوتاه رانندگان در ایستگاه های ایمنی و سلامت می تواند منجر به کاهش خستگی و افزایش هوشیاری رانندگان برای ادامه مسیر شود.
او اضافه کرد: صنایع دستی، غذاهای محلی، اسب، الاغ و شتر سواری، سیاه چادر و نمایشگاه های فرهنگی نیز در این ایستگاه ها ایجاد شده تا رانندگان و مسافران در مدت کوتاه استراحت خود با ظرفیت های گردشگری، تاریخی و صنایع دستی منطقه آشنا شوند.
غیور با اشاره به اقدام های پلیس راه شهرستان برای کاهش حادثه در راه های ارتباطی شهرستان اردستان گفت: جاده ترانزیت مجهز به دوربین مداربسته است و با نظارت و پایش تصویری وضعیت راه ها و حادثه های ترافیکی نیز کنترل می شود.
وی پیش بینی کرد که در تعطیلات نوروزی 1397 بیش از 25 هزار دستگاه خودرو در شبانه روز از جاده های این شهرستان گذر کنند.
فرماندار اردستان ادامه داد: نوروز گذشته افزون بر 20 هزار نفر گردشگر و مسافر وارد این شهرستان شدند و با اسکان در مرکزهای اقامتی از جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری دیدن کردند.
او اضافه کرد: پیش بینی می شود با توجه به تمهیدهای صورت گرفته مسافران نوروزی 1397 نزدیک به 20 درصد افزایش یابد.
شهرستان اردستان با 67 اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت جهانی (قنات دو طبقه)، 2 بافت تاریخی (زواره و مهاباد) و سه کمپ کویرنوردی در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24783/2-ایستگاه-امنیت-و-سلامت-در-اردستان-راه-اندازی-شد
بستن   چاپ