پیام سپاهان
مدرسه های آران و بیدگل آماده اسکان یک هزار نفر مسافر نوروزی است
سه شنبه 29 اسفند 1396 - 13:08:39
سپاهان نیوز - کاشان- رئیس اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل با اشاره به آغاز پذیرش مسافران نوروزی در این شهرستان از آمادگی ها برای پذیرش و اسکان روزانه یک هزار نفر از فرهنگیان و میهمانان خبر داد.
محمد معدندار روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: افزون بر 200 کلاس درس در 30 باب مدرسه جهت خدمت رسانی به فرهنگیان و مسافران نوروزی فراهم و آماده میزبانی است.
وی افزود: 50 کلاس از میان نیز با امکانات رفاهی مانند یخچال، تلویزیون، اجاق گاز و پتو تجهیز شده است.
مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل بیان کرد: تمهیدهای لازم در صورت افزایش مسافران نوروزی نیز در نظر گرفته شده و در این راستا چند سوئیت با ظرفیت اسکان نزدیک به 100 نفر نیز فراهم می باشد.
به گفته وی، شهرستان آران و بیدگل دارای بیش از 500 اثر تاریخی شناسایی شده، 132 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت شده در فهرست آثار ملی و آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.
دریاچه نمک، کویر سیازگه ابوزیدآباد و مرنجاب، مسجد نقشینه، سایت ویگل، خانه ‌های تاریخی، شهر زیرزمینی نوش آباد، حمام ‌های قدیمی، بقعه های متبرکه امامزاده محمد هلال بن علی (ع) و بی بی زینب یزدل از جمله مکان‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان می باشد.
به گزارش ایرنا، او در ادامه نیز به کمک یک میلیارد و 500 میلیون ریالی نیکوکاران آران و بیدگل در آستانه نوروز اشاره کرد و گفت: این کمک ها در قالب بن‌های 500 هزار ریال تا یک میلیون ریالی به دانش‌آموزان کم برخوردار این شهرستان اهدا شد.
معدندار عنوان کرد: این کمک ها از سوی موسسان خیریه های امیر المومنین (ع)، امام رضا (ع) و هیات موسس مدرسه شایگان صورت گرفت.
به گفته وی، 19 هزار دانش آموز در 120 واحد آموزشی شهرستان آران و بیدگل به تحصیل اشتغال دارند که بیش از 2 هزار و 500 نفر آنها کم برخوردار هستند.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24793/مدرسه-های-آران-و-بیدگل-آماده-اسکان-یک-هزار-نفر-مسافر-نوروزی-است
بستن   چاپ