پیام سپاهان
رویداد فرهنگی نوروزگاه در اصفهان آغاز شد
پنجشنبه 2 فروردين 1397 - 13:49:46
سپاهان نیوز - اصفهان - دومین رویداد فرهنگی نوروزگاه صبح پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان آغاز شد.
به گزارش ایرنا، این رخداد فرهنگی در اماکن مختلفی همچون چهلستون، میدان تاریخی نقش جهان، شرق اصفهان و دیگر مناطق تاریخی و جاذبه های گردشگری این استان تا 12 فروردین ادامه می یابد و شامل برگزاری نمایشگاه، رقص و آواز محلی، مراسم شاهنامه خوانی، تئاتر خیابانی و دیگر بخش های هنری است.
در این رویداد فرهنگی اقوام ساکن استان اصفهان از جمله فارس، لُر، ترک قشقایی، گُرجی، ارامنه و عرب قرجویه آداب و رسوم بومی و محلی خود را اجرا می کنند.
نمایش طنز، اجرای برنامه های شاد هنری، سرودن شعرهای شاعران نامدار ایرانی و اجرای موسیقی محلی از دیگر برنامه های این رخداد فرهنگی به شمار می رود.
بنای تاریخی باغ موزه چهلستون اصفهان کانون اصلی این رویداد فرهنگی است و مراسم افتتاحیه آن با حضور " محسن مهرعلیزاده " استاندار اصفهان و جمع زیادی از مسافران نوروزی در این مکان تاریخی برگزار شد.
اصفهان با گستره ای به پهنای 107 هزار کیلومتر دارای آب و هوای کوهستانی در غرب، آب و هوای معتدل در مرکز و اقلیمی گرم در شرق است و این استان با برخورداری از ویژگی های یاد شده یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایام نوروز می باشد.
این استان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
استان اصفهان با بیش از 20 هزار اثر و جاذبه طبیعی و تاریخی از پل ها، کاخ ها، مناره ها و مساجد یکی از قطب های گردشگری کشور و کانون های جذب مسافران نوروزی است.
در ایام تعطیلات نوروزی سال گذشته ( 96 ) حدود 15 میلیون خودرو در استان اصفهان تردد کرد و بیش یک میلیون و 700 هزار مسافر در شهر اصفهان اسکان یافتند.
6020 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24836/رویداد-فرهنگی-نوروزگاه-در-اصفهان-آغاز-شد
بستن   چاپ