پیام سپاهان
15 هزار گردشگر از امامزاده هلال (ع) آران و بیدگل دیدن کردند
شنبه 4 فروردين 1397 - 15:48:17
سپاهان نیوز - کاشان- مدیر اجرایی آستان امامزاده هلال بن علی (ع) آران و بیدگل گفت: افزون بر 15 هزار نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی از ابتدای تعطیلات نوروزی 1397 تا کنون از این آستان مقدس دیدن کردند.
سید جواد تکیه روز شنبه به خبرنگار ایرنا در آران و بیدگل گفت: نخستین روز عید هفت هزار و 200 نفر، روز دوم چهار هزار و 500 نفر و روز سوم سه هزار و 300 نفر از آستان امامزاده هلال بن علی (ع) دیدن کردند که رشدی 50 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد.
وی افزود: ستاد اسکان نیز مانند سال های گذشته در این امامزاده تشکیل و ظرفیت پذیرایی از نزدیک به روزانه یک هزار نفر فراهم شد که از ابتدای نوروز 97 تا کنون نزدیک به یک هزار و 500 نفر اسکان داده شدند.
مدیر اجرایی آستان امامزاده هلال بن علی (ع) آران و بیدگل بیان کرد: حضور گردشگران خارجی در سال 1396 نسبت به سال های گذشته افزایش 100 درصدی داشت، به طوری که نزدیک به 20 هزار نفر از ملیت های مختلف به دیدن این آستان مقدس شتافتند.
او اضافه کرد: تبدیل آستان مقدس امامزاده هلال بن علی (ع) به قطب گردشگری مذهبی کشور در دستور کار اما نیازمند برنامه ریزی بلندمدت و تامین زیرساخت هایی مانند مکان های اقامتی برای گردشگران است.
تکیه عنوان کرد: فرد نیکوکاری سه هزار و 200 متر مربع زمین برای ساخت زائرسرا اهدا کرده که انتظار می رود دستگاه های ذی ربط از جمله شهرداری آران و بیدگل در این زمینه همکاری کنند.
'محمد اوسط' مشهور به هلال علی و محمد هلال که در شب نخست رمضان سال 14 ه‍.ق در مدینه به دنیا آمد، فرزند بلافصل حضرت امام علی بن ابیطالب (ع) و امامه می‌باشد (امامه بنت زینب ثمره ازدواج ابوالعاص بن ربیع و زینب یکی از دختران حضرت محمد (ص) است).
محمد هلال که نسبش از طرف مادر با 2 واسطه به پیامبر مکرم اسلام (ص) می رسد، در 28 رمضان سال 64 ه‍.ق در آران و بیدگل درگذشت.
آستان مقدس این امامزاده والا مقام به ویژه در چند سال گذشته مورد توجه بسیاری به ویژه از سوی گردشگران خارجی قرار گرفته است.
شهرستان آران و بیدگل با برخورداری از 500 اثر تاریخی شناسایی شده و 132 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت شده در فهرست آثار ملی در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24881/15-هزار-گردشگر-از-امامزاده-هلال-(ع)-آران-و-بیدگل-دیدن-کردند
بستن   چاپ