پیام سپاهان
/پایان نامه/
تاثیر اختلالات جنسی در خیانت زوجین
يکشنبه 5 فروردين 1397 - 09:46:32
سپاهان نیوز - نتایج یک تحقیق نشان می دهد اختلالات عملکرد جنسی، با تاثیر بر صمیمیت زناشویی و رضایت جنسی، قادر به پیش بینی نگرش به خیانت زناشویی است.
به گزارش ایسنا پریسا باجلانی- دانشجو کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی در پایان نامه خود به بررسی "نقش پیش بینی کننده اختلال عملکرد جنسی، رضایت جنسی و صمیمیت در نگرش به خیانت زناشویی زنان و مردان متاهل شهر اصفهان" پرداخت.
این پژوهش با هدف پیش بینی نگرش به خیانت زناشویی براساس اختلال عملکرد جنسی، صمیمیت و رضایت جنسی زنان و مردان متأهل شهر اصفهان با روش توصیفی و به شیوه همبستگی انجام گرفت که جامعه آن شامل تمامی زنان و مردان متاهل شهر اصفهان هستند که به صورت نمونه گیری خوشه ای 211 نفر از آنان انتخاب و به پرسشنامه های نگرش به روابط فرا زناشویی (ویتلی :٢٠٠٦)، شاخص بین الملی عملکرد نعوظ (روزن و همکاران: 1997)، پرسشنامه عملکرد جنسی زنان (روزن و همکاران :2000)، رضایت جنسی (لارسون: 1998) و پرسشنامه صمیمیت (واکر و تامپسون: 1983) پاسخ دادند.
داده های حاصل از پرسشنامه ها به وسیله نرم افزار spss و با روش تحلیل رگرسیون گام به گام و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از فرضیه اصلی نشان داد که اختلالات عملکرد جنسی، صمیمیت زناشویی و رضایت جنسی قادر به پیش بینی نگرش به خیانت زناشویی هستند. همچنین یافته های مربوز به فرضبه های فرعی نیز نشان داد که بین عملکرد جنسی مردان و زنان، صمیمیت زناشویی و رضایت جنسی با نگرش به خیانت زناشویی رابطه معنی داری وجود دارد.
درنتیجه می توان گفت که یکی از عواملی که می تواند خیانت زناشویی را پیش بینی کند رفتار های جنسی آنان می شود. 
به گزارش ایسنا، این پایان نامه با راهنمایی محمد سلطانی زاده در دانشگاه آزاد نجف آباد دفاع شد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24888/تاثیر-اختلالات-جنسی-در-خیانت-زوجین
بستن   چاپ