پیام سپاهان
به احترام زمین
شهر زیرزمینی نوش آباد به ساعت زمین پیوست
يکشنبه 5 فروردين 1397 - 11:39:23
سپاهان نیوز - مدیر مجموعه شهر زیرزمینی نوش آباد گفت: این مجموعه باستانی به عنوان بزرگترین معماری با دست کنده شده در جهان، همراه با 128 کشور، برای هشتمین سال متوالی به احترام زمین یک ساعت خاموش شد.
علی طاهری در گفتگو با ایسنا- منطقه اصفهان در کاشان، اظهار کرد: نوش آباد از نخستین شهرهایی است که طی هشت سال گذشته در اجرای طرح ساعت زمین مشارکت داشته است و بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی که به این شهر سفر می کنند در اجرای این طرح شرکت کرده اند.
وی افزود: با توجه به اهمیت انرژی و روشنایی در زندگی بشری، وقتی چراغهای مجموعه شهر زیرزمینی نوش آباد در عمق 16 متری خاموش می شود، نقش نور و روشنایی برای شهروندان بیش از پیش مشخص می شود و همین موضوع زمینه ای است که هر فرد، برای حفظ زمین و منابع خدادادی به سهم خود حتی به اندازه خاموش کردن یک لامپ تلاش کند.
وی تصریح کرد: هدف از این اقدام جهانی این است که آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان فرهنگ سازی شود. هر شهروند با خاموش کردن چراغ ها و دستگاه های برقی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت، می تواند این موضوع را به خود و دیگران یادآوری می کنند.
به گزارش ایسنا، از شهر نوش آباد به عنوان پاِیتخت شاهان ساسانی یاد می کنند و مجموعه باستانی شهرزیرزمینی نوش آباد، یک هزار و 500 سال قدمت دارد که در سه طبقه و با دست در زمین کنده شده است.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24898/شهر-زیرزمینی-نوش-آباد-به-ساعت-زمین-پیوست
بستن   چاپ