پیام سپاهان
یک میلیون و 400 هزار گردشگر از اصفهان دیدن کردند
يکشنبه 5 فروردين 1397 - 13:02:52
سپاهان نیوز - اصفهان- یک میلیون و 400 هزار گردشگر از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تاکنون از بناها و آثار تاریخی شهر اصفهان دیدن کردند.
مدیر ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: این تعداد گردشگر ازجاذبه های تاریخی و فرهنگی تحت نظارت اداره میراث فرهنگی و شهرداری های این استان دیدن کردند.
روابط عمومی شهرداری اصفهان روز یکشنبه به نقل از فریدون الهیاری افزود: در سه روز ابتدای فروردین ظرفیت های اقامتی شهر اصفهان بطور تقریبی تکمیل و از ظرفیت های رزرو نیز استفاده شد.
وی گفت: رکورد بازدید از جاذبه های استان اصفهان روز سوم فروردین زده شد و بیش از 500 هزارنفر از بناهای این خطه دیدن کردند.
الهیاری تصریح کرد : براساس نمونه‌گیری‌های آماری در روز سوم فروردین 300 هزار نفر از میدان امام(ره) اصفهان دیدن کردند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه بیشتر بناهای تاریخی دارای ورودیه ازجمله باغ فین کاشان، کاخ موزه چهلستون و عالی قاپو در روز سوم فروردین با رکورد حضور بازدید کننده مواجه شدند گفت: همه این موارد نشان می دهد که موج حضور گردشگران از دوم فروردین به اصفهان افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.
وی تصریح کرد: براساس تقویم برنامه ای که دراختیار دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر قرارگرفته است بیش از یک هزار و 200 برنامه و رویداد فرهنگی به صورت متنوع با حضور و مشارکت اقوام مختلف، روستاهای مختلف، شهرستان های استان ارائه شده است.
الهیاری گفت: بیش از 35 هزار نفر نیروی امدادی ،انتظامی و خدماتی به‌عنوان اعضای خدمات سفر در سطح استان اصفهان فعالیت می کنند و در برنامه ها مشارکت دارند.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار مورد آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است ، یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایام نوروز به شمار می رود.
بر اساس آمار اعلام شده در نوروز پارسال، بیش از 3 میلیون گردشگر نوروزی با سفر به استان اصفهان از جاذبه های تاریخی و گردشگری این استان دیدن کردند.
این استان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد، 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
** نظارت شبانه روزی بر فعالیت‌های ستاد تسهیلات سفر اصفهان
همچنین مسئول کمیته بازرسی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: این کمیته به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری بر تمام فعالیت های ستاد نوروزی و خدمات رسانی به میهمانان نوروزی نظارت دارد.
جواد حاتمی افزود: شبکه منسجم و منظمی بین نهادهای مرتبط با ستاد تسهیلات سفر به وجود آمده تا خدمت‌ رسانی خوبی به مسافران انجام شود و با توجه به افزایش ورود گردشگران به اصفهان، 30 نفر به نیروهای قبلی کنترل و نظارت ستاد تسهیلات سفر افزوده شد تا بازرسی‌ ها دقیق‌ تر انجام شود.
وی ادامه داد: 12 نفر از نیروهای کمیته بازرسی و ارزیابی عملکرد ستاد تسهیلات سفر در کمپ باغ فدک(واقع در شمال اصفهان) در سه شیفت حضور دارند و بخش دیگری از نیروها نیز به صورت دوره ای از اماکن تفریحی و گردشگری شهر بازدید می کنند.
ت / 6020/ 7150 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24900/یک-میلیون-و-400-هزار-گردشگر-از-اصفهان-دیدن-کردند
بستن   چاپ