پیام سپاهان
اهميت گردشگري اصفهان به اندازه صدور يک دعوت نامه رسمي است؟!
چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394 - 12:01:52 PM
ايسنا
fiogf49gjkf0d
 اصفهان چهارفصل و برخوردار از جاذبه‌هاي پر شمار گردشگري و توريستي اين روزها شاهد برپايي يک نمايشگاه استراتژيک در عرصه صنعت گردشگري است، نمايشگاهي که با تکيه بر شعار "فرصت حضور در دومين بازار گردشگري ايران" پس از سال‌ها رکود در نظر دارد مشارکت کنندگانرا در معرفي توانمندي‌هاي خود در سه عرصه توريسم درماني، توريسم ورزشي و توريسم هوايي ياري دهد، با اين وجود مشارکت کنندگان خارجي اين نمايشگاه نه فقط از وجود تعداد اندک تورهاي مهم هوايي گلايه‌مند هستند، بلکه از حضور مشاغلي که به صورت مستقيم ارتباط چنداني با صنعت حرفه‌اي توريسم ندارند نيز ابراز نارضايتي مي‌کنند.

در کنار وجود اين مشکلات عدم حضور مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اصفهان در نخستين روز آغاز به کار نمايشگاه "صنعت گردشگري اصفهان" در نوع خود جالب و تأمل برانگيز است؛ فريدون الهياري معتقد است براي برخي افراد فعال در بخش خصوصي اصفهان همکاري دولتي به منزله قبول بي‌چون و چراي همه خواسته‌ها است.

 او که عدم وجود افتتاحيه براي اين نمايشگاه را ناشي از بي‌برنامگي بخش خصوصي مي‌داند،  مي‌گويد: سازمان ميزاث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اصفهان از ابتدا با برگزاري اين نمايشگاه در اصفهان مخالف بود اما مجموعه ميراث اصفهان تصميم گرفت تا به هر شکل ممکن حمايت‌هاي لازم از برپايي اين نمايشگاه انجام دهد.

وي با بيان اينکه تنظيم برنامه و محتوا بخش مهم برپايي يک نمايشگاه است، افزود: بخش خصوصي انتظار دارد در زمان مراجعه به سازمان مرجع براي اخذ مجوزهاي لازم، دستگاه يا سيستم دولتي بدون بررسي‌هاي کارشناسي و درخواست محتوا با اصل طرح بدون چون و چرا موافقت کند و در غير اين صورت به عدم همکاري متهم مي‌شود.

مديرکل ميرث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اصفهان با اعتقاد به اينکه نمايشگاه‌هاي صنايع دستي بهتر است به جاي اصفهان در شهرها و کشورهاي مبدآ برگزار شود، خاطر نشان کرد: با اين وجود استان اصفهان در همه نمايشگاه‌هاي معتبر داخلي و بين المللي از جمله نمايشگاه تهران، آلمان و ارمنستان شرکت کرده است.

اگر چه پي‌گيري‌هاي ايسنا- منطقه اصفهان، از شرکت نمايشگاه هاي بين المللي اصفهان نشان داد که برگزار کنندگان اين نمايشگاه از ماه‌ها قبل و پس از صدور مجوز برپايي نمايشگاه "صنعت گردشگري اصفهان"از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با ارسال نامه‌هاي بسيار به روابط عمومي و دفتر مسئول ارشد ميراث اصفهان تلاش‌هاي زيادي را براي شرکت وي در مراسم افتتاحيه انجام داده‌اند، اما معاون گردشگري استان اصفهان مي‌گويد: اين مسئله کوچک به دليل عدم هماهنگي صورت گرفته و مجموعه ميراث از ابتداي کار برنامه‌ريزي براي برپايي اين نمايشگاه نه فقط با وظيفه اداري بلکه با وجدان اخلاقي هم‌پاي بخش خصوصي تلاش کرده است.

محسن يارمحمديان دليل عدم حضور مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اصفهان در نخستين روز برپايي اين نمايشگاه را به صورت تلويحي عدم دعوت رسمي بخش خصوصي عنوان کرده و ادامه مي‌دهد: البته اين مسئله نيز بدون شک دليلي جز مشغله‌هاي بسيار بخش خصوصي نبوده و مجموعه ميراث نيز به هيچ عنوان تصميمي براي ابراز گلايه و ناخشنودي ندارد.

وي تصريح مي‌کند: اين مسئله چندان مهم نيست بلکه موضوع مهم اين است که بخش خصوصي و دولتي در استان اصفهان دست در دست يکديگر دارند و با همه توان به دنبال بهبود شرايط گردشگري در پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي هستند.

اين در حالي است که بر اساس مستندات موجود برپا کنندگان نمايشگاه بارها با مجموعه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اصفهان مکاتبه داشته و به اشکال مختلف حتي از طريق دفتر استاندار اصفهان براي پاسخ گويي مسئولان اين اداره کل به ارسال درخواست‌هاي رسمي دبيرخانه نمايشگاه اقدام کرده‌اند و هر بار با در بسته مواجه شده‌اند.

با وجود اما از نگاه رييس اتحاديه هتل داران اصفهان هنوز جاي اميدواري باقي است، مهدي نريماني مي‌گويد: نبود افتتاحيه براي اين نمايشگاه به معني برپايي يک اختتاميه جامع با حضور همه فعالان عرصه گردشگري استان است.

وي با بيان اينکه همه مشارکت کنندگان حاضر برخاسته از بدنه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري هستند، ادامه مي‌دهد: مجموعه ميراث همواره تعاملات خوب و سازنده‌اي را با فعالان گردشگري استان داشته و پرداختن به اين مسائل جز دور سازي افراد از اهداف ثمر بخش و سازنده دستاورد ديگري ندارد.

نگاه بخش خصوصي سال‌ها است به حمايت‌هاي بي‌دريغ و غيرمغرضانه بخش دولتي خشک مانده؛ سفير ويتنام در ايران چند غرفه آنسو تراز اين سر و صداها با بازديدکنندگان عکس يادگاري مي‌اندازد، درتلاشي خستگي ناپذير براي توسعه صنعت توريسم کشورش فداکارانه تلاش مي‌کند؛ همسر سفير با توسل به زبان انگليسي لحظه‌اي از توصيف طبيعت بکر و جاذبه‌هاي گردشگري ويتنام که فرسنگ‌ها دورتر از ايران و اصفهان در جنوب شرق آسيا جا خوش کرده روي پاهايش بند نمي‌شود، بانوان معاونان سفير نيز با استفاده از فرصت باد آورده در گوشه‌اي از غرفه کوچک خود بساط طبخ غذاي سنتي و خوش طعم ويتنامي را راه انداخته‌اند و با اين حال مسئولان اصفهاني بر بهانه صدور يا عدم صدور يک دعوت نامه رسمي نمايشگاه مهم گردشگري در وطن خود را تحريم مي‌کنند...


http://www.sepahannews.ir/fa/News/2509/اهميت-گردشگري-اصفهان-به-اندازه-صدور-يک-دعوت-نامه-رسمي-است؟!
بستن   چاپ