پیام سپاهان
بیش از 9 میلیون خودرو از اصفهان عبور کرد
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 11:37:39
سپاهان نیوز - اصفهان - 9 میلیون و 246 هزار و 300 دستگاه خودرو از 25 اسفند 96 تا پنجم فروردین امسال از جاده های استان اصفهان عبور کردند.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان روز سه شنبه اعلام کرد: شمار خودروهای عبوری از این استان در مرحله اول سفرهای نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 7 درصد افزایش نشان می دهد.
جاده های اصفهان با توجه به موقعیت جغرافیایی و همجواری آن با 9 استان دیگر، یکی از مسیرهای اصلی تردد مسافران کشور در ایام تعطیلات نوروزی است.
همچنین در این مدت مسیرهای اصفهان - فولادشهر و بهارستان - سه راهی مبارکه دارای بیشترین حجم تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان بوده است.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه است و رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.
این استان با 25 هزار کیلومتر راه همسنگ، بیشترین میزان آزادراه و بزرگراه کشور را به خود اختصاص داده است.
جانشین پلیس راه این استان نیز امروز در گفت و گو با ایرنا، دور اول سفرهای نوروزی امسال در مسیرهای اصفهان - شیراز، اصفهان- تهران(جاده قدیم)، اصفهان - کاشان (آزادراه) و اصفهان - شهرکرد را پرتردد توصیف کرد.
سرهنگ اصغر زارع بدون اعلام آمار افزود: دور اول سفرهای نوروزی در جاده های استان با افزایش تردد وسایط نقلیه و کاهش تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته به پایان رسید.
وی اظهار کرد: بیشترین زمان تردد در سال جدید برخلاف سال های گذشته، عصرها صورت گرفت و بیشترین تصادفات در غرب استان رخ داد.
سرهنگ زارع افزود: رانندگان باید دید نقطه ای نداشته باشند و دچار پدیده "هیپنوتیزم جاده ای" نشوند.
رانندگی طولانی در جاده‌های یکنواخت باعث ابتلای راننده به پدیده موسوم به «هیپنوتیزم جاده ای» و در نتیجه ایجاد حالت خلسه در او دچار می‌شود.
سرهنگ زارع یادآور شد: رانندگان باید دید وسیع و به اصطلاح تونلی داشته باشند و بتوانند 20 ثانیه جلوتر از مسیر خود را ببینند.
جانشین پلیس راه استان اصفهان همچنین به رانندگان توصیه کرد که در حاشیه و حریم راه ها توقف نکنند و در مکان های ایمن بایستند.
ت/6994 / 6027/6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/25924/بیش-از-9-میلیون-خودرو-از-اصفهان-عبور-کرد
بستن   چاپ