پیام سپاهان
تیران و کرون مقصد گردشگری روز طبیعت در استان اصفهان
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 11:38:06
سپاهان نیوز - اصفهان- شهرستان تیران و کرون به دلیل برخورداری از طبیعت زیبا و جاذبه های تاریخی ، یکی از مقصدهای گردشگری روز طبیعت در استان اصفهان است.
به گزارش ایرنا، تیران و کرون با قدمت 6 هزار ساله و مواهب طبیعی از قبیل چشمه مرغاب ، پوشش گیاهی گون، کنگر، لاله‌های واژگون و حیات وحش دالانکوه در 45 کیلومتری مرکز اصفهان و در مسیر فریدن، چادگان، خوانسار و گلپایگان و نیز استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان واقع شده است.
این شهرستان به لحاظ طبیعت زیبا و عاری از هرگونه آلودگی زیست محیطی و آب و هوایی به عنوان دروازه غرب و دیار تنفس استان اصفهان معرفی شده در روزهای مختلف سال به ویژه فصل بهار و تابستان یکی از مهمترین نقاط گردشگری استان اصفهان است.
حجم بالایی از مردم از کلانشهر اصفهان و شهرستان های اطراف در روز طبیعت به تیران و کرون سفرکرده و این روز را در کنار مواهب طبیعی منطقه سپری می کنند.
حضور و تردد نزدیک یک میلیون نفر از مسافران و مردم استان اصفهان در این شهرستان برای روز طبیعت پیش بینی شده و نیروهای امدادی، خدماتی، پلیس راه و نیروی انتظامی آمادگی کامل برای خدمات رسانی به این جمعیت را دارند.
پارک آزادگان، چشمه مرغاب، دربند، آستان مقدس امامزادگان ، کوه های وجین و کوشکچی، باغ ها و مزارع و همچنین روستاهای تاریخی این شهرستان از جمله اماکن مورد اقبال مردم برای روز طبیعت است.
مردم شهرستان تیران و کرون در روز طبیعت همواره در شهرستان خود بوده و از مزارع و طبیعت بکر این شهرستان استفاده می کنند و کمترین سفر را به اطراف شهرستان دارند.
با توجه به اینکه حجم بالایی از مردم شهرستان های استان اصفهان به این شهرستان سفر می کنند فعالان و دوستداران محیط زیست پلاستیک زباله به صورت رایگان در اختیار گردشگران قرار می دهند تا اینکه محیط زیست حفظ و حراست شود.
دبیر تشکل مردم نهاد گردشگران جوان دالانکوه تیران در این باره به ایرنا گفت : سازمان های مردم نهاد شهرستان برای فرهنگسازی برای حفظ و حراست محیط زیست نقشی موثر دارند.
خاطره قاری افزود: ایجاد پویش مردمی برای حفاظت از محیط زیست، توزیع پلاستیک زباله، توزیع بسته های فرهنگی و فعالیت های تبلیغی برای حفظ و حراست از محیط زیست در روز طبیعت توسط تشکل های مردم نهاد انجام می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تیران و کرون نیز گفت: آتش افروزی در طبیعت به سرایت آتش در بوته ها و پوشش گیاهی مراتع منجر می شود.
مهدی عالیپور با بیان اینکه 2 هکتار از اراضی ملی این شهرستان در ایام نوروز به دلیل بی احتیاطی در آتش سوخت افزود: همکاری مردم برای حفظ محیط زیست و مراتع ضروری است.
همچنین سرهنگ علی صادقی فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون از پیش بینی و تدبیر این یگان نظامی برای تامین امنیت مردم شهرستان تیران و کرون و مسافران این شهرستان خبرداد و گفت: تیم های گشت پیاده و سواره در سطح شهرستان در طول روز 13 فروردین فعال هستند.
وی افزود: ایستگاه های پلیس در مناطق مختلف گردشگری نیز ایجاد شده که دسترسی برای مردم به پلیس تسهیل و تشکل های فرهنگی نیز برای تامین امنیت مردم با پلیس همکاری می کنند.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
گ.7131/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/25933/تیران-و-کرون-مقصد-گردشگری-روز-طبیعت-در-استان-اصفهان
بستن   چاپ