پیام سپاهان
مدیرکل میراث فرهنگی قم:
مراوده گردشگری بین قم، کاشان و آران و بیدگل افزایش یابد
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 11:38:14
سپاهان نیوز - کاشان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: شهرهای قم، کاشان و آران و بیدگل به دلیل نزدیکی جغرافیایی و اشتراک های فرهنگی، مذهبی و تاریخی می توانند با برقراری و ارتقای سطح مراوده ها به قطبی در حوزه فرهنگ و گردشگری تبدیل شوند.
عیسی رضایی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از کمپ پارک طبیعی مرنجاب به خبرنگار ایرنا گفت: وجود بارگاه حضرت معصومه (س) در قم، امامزاده علی بن محمد باقر (ع) در کاشان و محمد هلال بن علی (ع) در آران و بیدگل ظرفیت مناسبی است که می توان از آن در زمینه تبادل گردشگر مذهبی بهره گرفت.
او افزود: این سه شهر به دلیل نزدیکی و اشتراک ها می توانند با همکاری و هماهنگی بیشتر به قطب فرهنگی و گردشگری کشور تبدیل شوند و در این زمینه استان قم آماده هرگونه همکاری است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان قم بیان کرد: این استان با شهرستان های کاشان و آران و بیدگل از گذشته های دور تا کنون به دلیل همجواری مراوده های زیادی داشته و منطقه مرنجاب و دریاچه نمک هم حلقه اتصال قم و آران و بیدگل است.
وی اضافه کرد: کویر زیبای مرنجاب در قالب طبیعت گردی سالانه مسافران داخلی و گردشگران خارجی بسیاری را جذب می کند و می توان در این حوزه نیز تعامل دو سویه بین قم و آران و بیدگل ایجاد کرد.
رضایی گفت: پیش تر تفاهم نامه ای بین مسئولان استان های قم، اصفهان و مرکزی امضا شده و بر اساس آن تعامل در حوزه های مختلف از جمله تبادل تجربه ها و گردشگران نیز پیش بینی شده است.
مدیر پارک طبیعی کویر مرنجاب نیز در گفت و گو با ایرنا به پیشرفت بالای 90 درصدی طرح ساخت این کمپ پارک طبیعی اشاره کرد و گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت چهار هکتار در حال اجرای آخرین مرحله های آماده سازی است و تا ماه آینده به بهره برداری می رسد.
حسین انصاری افزود: پارک طبیعی آران و بیدگل شامل بخش های گوناگونی از جمله باغ پرندگان، غرفه های صنایع دستی، پیست شترسواری و زمین های ورزشی است و در واقع بزرگترین پارک طبیعی کشور خواهد بود که البته طرح های توسعه ای هم برای افزایش خدمات گردشگری در مرحله های بعدی مد نظر می باشد.
به گفته وی، فرضیه اصلی طراحی پارک های طبیعی فراهم آوردن پشتوانه های اقتصادی علمی و زیست محیطی مناسب برای آموزش عمومی و ایجاد فرهنگ درست زیست محیطی می باشد.
کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل با 850 متر ارتفاع از سطح آب های آزاد یکی از کویرهای زیبای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله و دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
شهرستان آران و بیدگل با برخورداری از جاذبه های گوناگون طبیعی و تاریخی در فاصله 6 کیلومتری کاشان، 100 کیلومتری قم و 215 کیلومتری اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/25936/مراوده-گردشگری-بین-قم،-کاشان-و-آران-و-بیدگل-افزایش-یابد
بستن   چاپ