پیام سپاهان
با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهوری؛
عملیات اجرای دو طرح در مشهد اردهال کاشان آغاز شد
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 11:38:27
سپاهان نیوز - کاشان- عملیات اجرایی دو طرح عمرانی ساخت مسجد و بازارچه در جوار امامزاده شهید اردهال روز شنبه در آئینی با حضور حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهوری، فرماندار کاشان و جمعی از مسئولان این شهرستان آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم کلنگ طرح ساخت مسجد جامع در جوار بارگاه امامزاده علی ابن محمد باقر (ع) با زیربنای چهار هزار مترمربع شامل 2 هزار و 500 مترمربع شبستان مردانه و یک هزار و 500 مترمربع شبستان زنانه به زمین زده شد.
همچنین طرح ساخت بازارچه ای در جوار این امامزاده بزرگوار شامل 50 باب مغازه 24 متری نیز کلنگ زنی شد که به گفته اعضای هیات امنای امامزاده برای 150 نفر شغل مستقیم ایجاد می کند و زمینه گذران زندگی یک هزار نفر در مجموع ایجاد می شود.
امام جمعه مشهد اردهال در این آئین با اشاره تلاش های صورت گرفته در سال های گذشته برای توسعه امامزاده علی این محمد باقر (ع) گفت: این امامزاده بزرگوار از نظر جایگاه شایسته توجه بیشتری می باشد که امید می رود بهره برداری از مسجد جامع بخشی از مشکلات در زمینه ظرفیت پذیرش زائران در مناسبت های گوناگون فراهم شود.
حجت‌الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی افزود: طرح توسعه امامزاده در حال سپری کردن فرایندهای پایانی است و با اجرای آن امید است اقدامی برای آزادسازی زمین های محدوده حرم صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه امامزاده شهید اردهال ردیفی اختصاصی در بودجه ندارد، بیان کرد: درامدهای کنونی از جمله از محل نذورات تنها صرف نگهداری و هزینه های جاری می شود و انتظار می رود مسئولان نگاه ویژه ای برای راه اندازی مرکزهای خدماتی جهت خدمت رسانی بهتر به زائران این پناهگاه دینداران کاشانی داشته باشند.
حمیدرضا مومنیان، معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان نیز گفت: آستان امامزاده علی ابن محمد باقر (ع) پیش تر ردیف بودجه داشت که مسکوت مانده و امید می رود با پیگیری ها فعال شده و گام های موثرتری در حوزه فعالیت های عمرانی و طرح توسعه این امامزاده والا مقام برداشته شود.
به گزارش ایرنا، سلطان علی ابن امام محمد باقر (ع) برادر حضرت امام جعفر صادق (ع) در سال 113 ه.ق به دعوت اهالی فین از سوی پدر بزرگوارشان برای ترویج دین اسلام به ایران ماموریت یافت و پس از سه سال تلاش سرانجام در جنگی نابرابر به همراه جمعی از یارانش در خطه اردهال به شهادت رسید.
فرزند حضرت امام محمد باقر (ع) در روز 27 جمادی الثانی سال 116 ه.ق برابر با ماه مهر نزدیک به 55 سال پس از واقعه کربلا شهید شد و به همین مناسبت دومین جمعه مهرماه هر سال نیز آئین سنتی مذهبی قالیشویان در مشهد اردهال کاشان (محل شهادت ایشان) برگزار می شود.
مشهد اردهال در 45 کیلومتری جنوب غربی کاشان قرار دارد.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
8123 / 1339

http://www.sepahannews.ir/fa/News/25943/عملیات-اجرای-دو--طرح-در-مشهد-اردهال-کاشان-آغاز-شد
بستن   چاپ