پیام سپاهان
پایگاه موقت اورژانس 115 در کویر مرنجاب آران و بیدگل مستقر است
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 11:39:06
سپاهان نیوز - کاشان- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل از راه اندازی پایگاه موقت امداد جاده ای اورژانس 115 در مسیر منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب خبر داد.
دکتر مسعود دهقانی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: یک دستگاه آمبولانس مجهز به همراه 2 نفر پرستار در تعطیلات نوروزی 1397 در این پایگاه مستقر است و به صورت رایگان به گردشگران این منطقه خدمت رسانی می کند.
وی افزود: استقرار این پایگاه موقت با هدف پوشش فراگیر خدمات فوریت های پزشکی با همکاری شرکت تعاونی توسعه پایدار (شرکت مسئول ساماندهی مرنجاب) در این منطقه کویری صورت گرفته و پس از تعطیلات سال نو نیز در روزهای حضور گردشگران به ارائه خدمات خواهد پرداخت.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل بیان کرد: روزانه 20 گردشگر در تعطیلات نوروزی به طور میانگین خدمات سرپایی رایگان دریافت کردند و تا کنون حادثه خاصی گزارش نشده است.
او اضافه کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آران و بیدگل با دانشگاه علوم پزشکی کاشان حسب دستور هیات دولت در مورد تدوین آئین نامه پوشش فراگیر خدمات فوریت های پزشکی و یکپارچگی کمی و کیفی این خدمات در سراسر کشور تجمیع شده است.
دهقانی عنوان کرد: شهرستان آران و بیدگل هم اکنون پنج دستگاه آمبولانس دارد که با اجرای این طرح، کاشان و آران و بیدگل در مجموع از 20 پایگاه فعال فوریت های پزشکی، 40 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 160 نفر نیروی کارشناس فوریت پزشکی و 70 دستگاه آمبولانس مرکزهای بهداشتی و درمانی خصوصی و غیردولتی برخوردارند.
2 پایگاه شهری و سه پایگاه جاده ای در ابوزیدآباد، نوش آباد و سفید شهر آران و بیدگل فعال است.
بر اساس آمار اعلامی جمعیت هلال احمر و اورژانس 115 آران و بیدگل، سال 1396 بیش از 100 نفر در اثر سانحه های رانندگی در مسیر مرنجاب آسیب دیدند و یک نفر نیز جان باخت.
منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب به طور میانگین هفتگی 2 هزار و 500 نفر بازدید کننده دارد و بیش از 50 کیلومتر از مسیر آن خاکی و دارای پیچ های خطرناک است.
کویر مرنجاب واقع در شمال شهرستان آران و بیدگل با 850 متر ارتفاع از سطح آب های آزاد یکی از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور محسوب می شود که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله و دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/25963/پایگاه-موقت-اورژانس-115-در-کویر-مرنجاب-آران-و-بیدگل-مستقر-است
بستن   چاپ