پیام سپاهان
آمارِ پایین مسافر دلیل تعطیلی قطارشهری اصفهان اعلام شد
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 11:39:08
سپاهان نیوز - اصفهان- مدیر عامل شرکت قطار شهری اصفهان دلیل تعطیلی قطار شهری این کلانشهر در ایام نوروز را پایین بودن آمار مسافر اعلام کرد و گفت: در چنین شرایطی راه اندازی قطار شهری، صرفه اقتصادی ندارد و هزینه های زیادی را به شهر تحمیل می کند.
به گزارش ایرنا، قطارشهری اصفهان از اول فروردین امسال تعطیل شده و بنا به گفته مسئولان این شرکت، قرار است از 14 فروردین فعالیت خود را از سرگیرد.
اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان روز پنجشنبه به نقل از " علیرضا فاتحی" تصریح کرد: در ایام نوروز، قطار شهری این کلانشهر مسافر زیادی ندارد و راه اندازی آن در این ایام، هزینه بر است.
وی اضافه کرد: افزون بر اصفهان، قطارشهری در ایام نوروز در برخی کلانشهرهای کشور از جمله شیراز و تبریز نیز تعطیل است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری اصفهان بااشاره به اینکه این وسیله نقلیه هرماه حدود چهار میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد، گفت: چنانچه این وسیله در روزهایی که آمار مسافر بسیار پایین است مورد استفاده قرار گیرد، هزینه قابل توجهی را به شهر تحمیل خواهد کرد.
*** ایستگاههای انقلاب و امام حسین (ع) از 14 فروردین آماده خدمات رسانی است
فاتحی با تأکید بر اینکه فعالیت قطارشهری اصفهان از 14 فروردین از سرگرفته می شود، گفت: خط یک مترو اصفهان با 6 ایستگاه جدید از جمله 2 ایستگاه پرتردد انقلاب و امام حسین (ع) که عملیات ساخت آنها پیش از نوروز تکمیل شد از صبح 14 فروردین آماده خدمت رسانی به شهروندان است.
خط یک قطار شهری اصفهان از شمال شهر اصفهان آغاز شده و پس از طی مسیری به طول 20٫2 کیلومتر به پایانه مسافربری صفه در جنوب اصفهان می‌رسد؛ در این خط 20 ایستگاه وجود دارد.
همچنین خط 2 قطارشهری که به خط غربی - شرقی هم مشهور است از خمینی شهر شروع و پس از عبور از خیابان اشرفی اصفهانی (کهندژ) در منطقه زینبیه ختم می شود.
طول کل خط 2 قطارشهری اصفهان که در مرحله طراحی و اجراست 24٫4 کیلومتر و دارای 23 ایستگاه است.
ت/ 7153 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/25964/آمارِ-پایین-مسافر-دلیل-تعطیلی-قطارشهری-اصفهان-اعلام-شد
بستن   چاپ