پیام سپاهان
مقایسه درمانهای به کار رفته برای اختلالات متابولیک در بیماران مبتلا به اوتیسم
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 11:41:11
سپاهان نیوز - محققان امریکایی به کارگیری اسیدفولیک با دوز پایین و ویتامین B12 را بر اختلالات متابولیکی بیماران اوتیسمی موثر می دانند.
به گزارش ایسنا منطقه اصفهان و به نقل از ژورنال front neurosci، دلهی و همکاران درمانهای به کار رفته برای اختلالات متابولیکی همراه با اوتیسم را با هم مقایسه کردند.
اختلالات اوتیسمی در یک نفر از 45 نفر در امریکا تشخیص داده شده است اما هنوز درمان موثری برای آن معرفی نشده است. مدارکی وجود دارد که نشان می دهد ببماری های اوتیسم، با نقص در چندین مسیر متابولیک همراه است که عبارتند از: مسیرهای گلوتاتیون، متیلاسیون و فولات. چندین درمان در کلینیک ترایاهای مختلف ازمون شده است. ترکیب ویتامین B12متیله با دوز کم اسید فولیک ساپروپترین، یک فرم سنتزیک تتراهیدروبیوپترین (BH4) بررسی شده است. درحالی که دوز بالای اسید فولیک در یک مطالعه کنترل شده با placebo مطالعه شد.
همه این درمانها برای اثر بر هر سه مسیر دچار نقص موثر هستند.اگرچه اثر B12متیله، دوز پایین فولیک اسید و BH4بر روی متابولیسم گلوتاتیون و متیلاسیون بررسی شد ،این تغییرات با افراد کنترل که تنها placebo را به عنوان تغییر طبیعی در این مسیرهای متابولیسمی دریافت کرده اند،مقایسه نشده است.
در این مطالعه تغییر در متابولیسم متیلاسیون و گلوتاتیون و بیومارکرهای استرس اکسیداتیو مزمن به عنوان نتیجه ای از این سه درمان با افراد دریافت کننده placebo به تنهایی مقایسه شد. در کل، درمان با B12متیله /دوز پایین، اسید فولیک یک اثر قابل توجه بر متابولیسم سیستین و گلوتاتیون و مارکرهای استرس اکسیداتیو مزمن با یک اثر بالا نشان می دهد. درمان با دوز پایین اسید فولیک اثر قابل توجه را بر بیومارکرهای متیلاسیون، گلوتاتیون و استرس اکسیداتیو مزمن نداشت.
این مطالعه از این ایده حمایت می کند که اختلالات متابولیک با بیماری های اوتیسمی ممکن است با این درمانها رام پذیر گردند و برخی اطلاعات را در مورد مکانیسم عمل این درمان ها تامین می کند.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/26004/مقایسه-درمانهای-به-کار-رفته-برای-اختلالات-متابولیک-در-بیماران-مبتلا-به-اوتیسم
بستن   چاپ