پیام سپاهان
بارداری در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکروزیس
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 11:41:14
سپاهان نیوز - محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران، پتاسیل به کارگیری داروهای مالتیپل اسکروزیس را به عنوان درمان های اولیه و ثانویه در طی بارداری مورد توجه قرار دادند.
به گزارش ایسنا منطقه اصفهان و به نقل از ژورنال mult scler، الروقانی و همکاران به بررسی مزایا و معایب مصرف داروهای تسکین دهنده بیماری ماتیپل اسکروزیس در زمان زایمان پرداختند.
مولتیپل اسکروزیس در زنان با پیک بروز در دهه سوم عمر در حال افزایش است. شیوع و بروز زنان مبتلا نسبت به مردان در حال افزایش است. درمان های تسکین دهنده بیماری، که گفته شده با احتیاط استفاده شوند در طی بارداری یا شیردهی به کار می روند. بیشتر پزشکان بی میلند که از این داروها در طی بارداری تجویز کنند.
اینترفرونها به طور مطلق در طی بارداری منع نشده اند چون اینترفرون بتا فاقد اثرات مضر جدی در زمان بارداری است، ارتباط با ریسک نگرن کننده آن از سقط خود به خودی، داروهای glatiramer acetate،natalizumab و alemtuzumab همچنین شامل نتایج مضر بارداری نیست،اگرچه natalizumab ممکن است اختلالات هماتولوژیک در تازه متولدشدگان القا کنند.اگر بارداری اتفاق بیفتد، سریعا باید مصرف teriflunomideمتوقف شود.
گزارشات اخیر از منع مصرف fingolimod در طی بارداری حمایت می کنند. تعداد افزایش یافته عود بیماری به دنبال حذف داروهای تسکین دهنده بیماری در زمان بارداری نگران کننده است و نیاز به مطالعات بیشتر دارد. همچنین دوره پس از زایمان با افزایش ریسک دوباره فعال شدن بیماری همراه است که نیاز به توجه دقیق تر به ارتباط موثر بین پزشکان و مادران شیرده دارد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/26005/بارداری-در-بیماران-مبتلا-به-مولتیپل-اسکروزیس
بستن   چاپ