پیام سپاهان
قطار شهری اصفهان فعالیت خود را از سر گرفت
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 15:21:12
سپاهان نیوز - اصفهان- قطار شهری اصفهان پس از 14 روز تعطیلی صبح سه شنبه فعالیت خود را از سرگرفت.
رییس اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا بیان کرد: شهردار اصفهان نیز صبح امروز، از این وسیله نقلیه برای حضور در محل کار خود استفاده کرد.
نفیسه قانیان افزود: این اقدام شهردار اصفهان در پاسخ به برخی شایعه ها و شائبه ها مبنی بر تعطیلی دراز مدت قطارشهری این کلانشهر انجام شد.
وی اضافه کرد: شهردار اصفهان همچنین از روند پیشرفت زیبا سازی برخی ایستگاه های خط یک قطارشهری ( ایستگاههای انقلاب و امام حسین (ع)) نیز بازدید کرد.
به گزارش ایرنا، پیش از مدیر عامل شرکت قطار شهری اصفهان در گفتگو با ایرنا دلیل تعطیلی قطار شهری این کلانشهر در ایام نوروز را پایین بودن آمار مسافر اعلام کرده و گفته بود: در چنین شرایطی راه اندازی قطار شهری، صرفه اقتصادی ندارد و هزینه های زیادی را به شهر تحمیل می کند.
' علیرضا فاتحی' تصریح کرد: در ایام نوروز، قطار شهری این کلانشهر مسافر زیادی ندارد و راه اندازی آن در این ایام، هزینه بر است.
وی اضافه کرد: افزون بر اصفهان، قطارشهری در ایام نوروز در برخی کلانشهرهای کشور از جمله شیراز و تبریز نیز تعطیل است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری اصفهان بااشاره به اینکه این وسیله نقلیه هرماه حدود چهار میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد، گفت: چنانچه این وسیله در روزهایی که آمار مسافر بسیار پایین است مورد استفاده قرار گیرد، هزینه قابل توجهی را به شهر تحمیل خواهد کرد.
فاتحی با تأکید بر اینکه فعالیت قطارشهری اصفهان از 14 فروردین از سرگرفته می شود، گفته بود: خط یک مترو اصفهان با 6 ایستگاه جدید از جمله 2 ایستگاه پرتردد انقلاب و امام حسین (ع) که عملیات ساخت آنها پیش از نوروز تکمیل شد از صبح 14 فروردین آماده خدمت رسانی به شهروندان است.
خط یک قطار شهری اصفهان از شمال شهر اصفهان آغاز شده و پس از طی مسیری به طول 20٫2 کیلومتر به پایانه مسافربری صفه در جنوب اصفهان می‌رسد؛ در این خط 20 ایستگاه وجود دارد.
همچنین خط 2 قطارشهری که به خط غربی - شرقی هم مشهور است از خمینی شهر شروع و پس از عبور از خیابان اشرفی اصفهانی (کهندژ) در منطقه زینبیه ختم می شود.
طول کل خط 2 قطارشهری اصفهان که در مرحله طراحی و اجراست 24٫4 کیلومتر و دارای 23 ایستگاه است.
ت/ 7153/ 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/26083/قطار-شهری-اصفهان-فعالیت-خود-را-از-سر-گرفت
بستن   چاپ