پیام سپاهان
در مدرسه کرم ها این چیزها را درس نمی دهند
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 16:47:39
سپاهان نیوز - کتاب "در مدرسه کرم ها این چیزها را درس نمی دهند " که نویسنده و تصویرگر آن" سیمون لیا " و توسط فرمهر منجزی ترجمه شده است. این کتاب در 182 صفحه به قیمت 170 هزار ریال به علاقمندان حوزه کتاب کودک عرضه شد.
مترجم کتاب گفت: داستان «در مدرسه کرم ها این چیزها را درس نمی دهند» از گونه رمانهای گرافیکی است که زبانی طنز گونه دارد و ماجرای دوستی کرمی به نامِ مارکوس و پرنده ای به نامِ لارِنس به عنوان دو شخصیت متضاد است. این داستان به کسب مهارتهای زندگی، مثل حل مساله، گفتگو، دوستی و همکاری اشاره دارد و متناسب همه گروه های سنی می باشد.
فرمهر منجزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در کاشان، اظهار کرد: در آغاز این داستان، مارکوس، خوابِ پرواز می بیند که به یکباره از خواب می پرد و با پرنده ای رو برو می شود که با نوکِ باز به او خیره شده است. در لحظه اول نمی داند ادامه خوابش است یا بیدار است، اما نوکِ بازِ پرنده یادش می آورد بیدار است و فوری باید تصمیمی بگیرد تا صبحانه پرنده نشود.
وی افزود: مارکوس مکالمه اش را با سلام و صبح بخیری بلند شروع می کند و بلافاصله درباره خودش صحبت می کند و پشتِ سرِ هم از پرنده سوال می پرسد که فرصت فکر کردن را از پرنده بگیرد تا به خوردنِ او فکر نکند. مارکوس می داند مرگ و زندگی اش به این لحظه های اول بستگی دارد. در واقع آموزش استفاده از ثانیه های طلایی زندگی است.
این مترجم ادامه داد: مارکوس خیلی فوری موقعیت خود و اطراف را شناسایی می کند و به دنبال حل مشکل می گردد. همه این ها در کسری از ثانیه اتفاق می افتد و مارکوس می داند به امید هیچ کمکی هم نباید باشد و خودش به تنهایی و با استفاده از فکرش باید مشکل پیش آمده را حل کند.
منجزی تصریح کرد: مارکوس با پرسشهای پی در پی اطلاعاتی درباره لارِنس به دست می آورد و با استفاده از آن اطلاعات می تواند نقشه ای برای رهایی بکشد. او بدون توجه به آنچه در مدرسه یاد گرفته، از روی غریزه و با سرعت در عمل، دست به کار می شود. از تمامِ مهارت هایش در حلِ مسئله استفاده می کند. سئوال هایی مطرح می کند و طرفِ مقابلش را به فکر و مشارکت وا می دارد. او را تشویق می کند کاری را که دوست دارد انجام دهد، به این امید که از خوردن او صرفِ نظر کند.
ویگفت: مارکوس با سرعتِ عمل و راه حل های آنی خواننده را به این فکر می اندازد که مهارت های مختلف را در شرایط متفاوت به کار ببرد. مارکوس، هم درباره خودش اطلاعات می دهد و هم تلاش می کند با سئوال هایش، لارِنس، که به طور طبیعی دشمنِ اوست را بهتر بشناسد وبه نقاط قوت و ضعف او وعلاقه و سلیقه اش، پی ببرد.
عضو هئیت مدیره کانون توسعه فرهنگی کودکان تصریح کرد: مارکوس، با شناخت بیشتر از لارِنس، نه تنها سعی می کند با او دوست شود بلکه همچون یک روانشناس به او کمک می کند بر مشکل هویتی اش فایق آید و با استفاده از شیوه های مختلف لارِنس را وارد جمع می کند، او را به شناخت محیط و اطرافیانش تشویق می کند و باعث می شود لارِنس با شناخت بهتر از خود زندگی بهتری پیشِ رو داشته باشد.
منجزی افزود:در این کتاب کودکان در داستانی طنز با مارکوس و لارِنس در سفرِ زندگی و تجربه اندوزی همراه می شوند. آن ها با فکر کردن و استفاده از مهارت های زبانی و اجتماعی، خودشناسی ، هویت و حل مسئله روبه رو می شوند.
به گزارش ایسنا، سیمون لیا، برنده جایزه هنرمند کمیک است که تحصیلات خود را در دانشگاه برایتون و رویال کالج هنر به پایان برده است.آثار کمیک استریپ او در نشریه «آبزرور» و «ایندیپندنت» و «دی اف سی» منتشر می شود.و فرمهر منجزی که ترجمه کتاب را بر عهده داشته است عضو شورای کتاب کودک ایران است، بیش از 80 عنوان کتاب را در حوزه ادبیات کودکان ترجمه و بیش از 150 کتاب را ویرایش کرده است. وی در سال 94 از داوران نهایی دومین جشنواره روستای دوستدار کتاب و اولین دوره جام باشگا ههای کتاب کودک بود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/26095/در-مدرسه-کرم-ها-این-چیزها-را-درس-نمی-دهند
بستن   چاپ