پیام سپاهان
یک گردشگر در کویر مرنجاب گم شده است
چهارشنبه 15 فروردين 1397 - 09:19:12
سپاهان نیوز - کاشان- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آران و بیدگل گفت: سه نفر گردشگر در کویر مرنجاب گم شده بودند که هنوز اطلاعی از یکی از آنها در دست نیست.
مجید طاهری سه شنبه شب به خبرنگار ایرنا بیان کرد: ساعت 17 امروز عملیات امداد و نجات به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر گم شدن سه نفر از گردشگران در کویر مرنجاب آغاز شد.
وی افزود: پس از چند ساعت تلاش امدادگران هلال احمر و راهنمایان محلی 2 نفر از این گردشگران که زن بودند، در کویر مرنجاب آران و بیدگل پیدا شدند اما هنوز از نفر سوم اطلاعی وجود ندارد.
رئیس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل اضافه کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی این سه نفر گردشگر از روز یکشنبه در کویر گم شده بودند اما مشخص نیست چرا امروز گزارش گم شدن آنها به هلال احمر اطلاع داده شده است.
او گفت: نفر سوم (راننده خودرو) به دنبال کمک بوده و راه را گم کرده است که عملیات نجات از سوی 2 تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر و جمعی از راهنمایان آران و بیدگل برای یافتن وی ادامه دارد.
طاهری عنوان کرد: این گردشگران به دلیل همراه نشدن با راهنمایان محلی و گیر کردن خودرو در باتلاق با توجه به وسعت منطقه کویری مرنجاب راه خود را در دریاچه نمک گم کرده بودند.
وی در ادامه با اشاره به گستردگی منطقه کویری مرنجاب، از گردشگران خواست بدون همراهی راهنمایان محلی از سفر به این منطقه خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، دهها نفر در سال های گذشته در کویر مرنجاب گم شدند و 2 نفر نیز تا کنون جان خود را از دست دادند.
فقدان استقرار دائم نیروهای امدادی، فوریت های پزشکی و انتظامی در منطقه، سرویس بهداشتی، پایگاه اطلاع رسانی جامع در مورد مرنجاب، کمبود اقامتگاه و در مقابل دریافت مبلغ 100 هزار ریال و 400 هزار ریال از هر دستگاه خودروی سواری و اتوبوس و ارایه نکردن خدمات در قبال آن از کاستی های بارز این منطقه است.
منطقه نمونه گردشگری مرنجاب با بیش از 55 کیلومتر جاده خاکی در شمال شهرستان آران و بیدگل از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
صدها نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی هفتگی از جاذبه های دیدنی و گردشگری کویر مرنجاب در شمال آران و بیدگل دیدن می کنند.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/26911/یک-گردشگر-در-کویر-مرنجاب-گم-شده-است
بستن   چاپ