پیام سپاهان
برداشت گل محمدی در کاشان آغاز شد
چهارشنبه 15 فروردين 1397 - 15:28:33
سپاهان نیوز - کاشان- معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان از آغاز برداشت گل محمدی در گلستان های این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری کاشان حمیدرضا مومنیان روز چهارشنبه گفت: برداشت افزون بر 9 هزار و 500 تن گل محمدی از سطح 2 هزار و 500 هکتار از زمین های زیر کشت این محصول در سال جاری پیش بینی شده است.
وی افزود: کاشان بیشترین میانگین تولید گل محمدی در کشور را دارد و سالانه نزدیک به 15 هزار تن گلاب مرغوب در یک هزار و 600 کارگاه سنتی و 28 واحد صنعتی این شهرستان تولید می شود.
فرماندار کاشان بیان کرد: همچنین تولید نزدیک به 2 هزار و 200 کیلوگرم اسانس طبیعی به ارزش تقریبی هر کیلوگرم 200 میلیون ریال در این شهرستان برای سال 1397 دور از انتظار نیست.
او با اشاره به ایجاد 80 هزار نفر- روز اشتغال در موسم گل چینی و گلابگیری در شهرستان کاشان اضافه کرد: زندگی 2 هزار و 800 خانوار به کشت، تولید و برداشت گل محمدی وابسته می باشد و این صنعت نزدیک به 6 هزار شغل پایدار و ثابت در مجموع در این منطقه ایجاد کرده است.
مومنیان در ادامه توسعه کشت های کم آب بر را از مصداق های اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: گسترش دشت های گل محمدی با کمترین سرمایه گذاری از ارزش افزوده بالایی برخوردار است و شهرت، کیفیت و مرغوبیت فراورده های کاشان موجب رونق صنعت گردشگری به ویژه جذب مسافران خارجی به این شهرستان شده است.
وی عنوان کرد: اقتصاد مناطق کوهستانی کاشان (بخش های قمصر، برزک و نیاسر، جوشقان و کامو، بخش مرکزی و روستاهای آن) به عنوان مهمترین مرکزهای تولید گلاب کشور به طور کامل وابسته به گل محمدی، گلابگیری و عرقیات گیاهی است.
شهرستان کاشان دارای 28 کارخانه صنعتی، یک هزار و 600 کارگاه سنتی و 12 واحد نیمه صنعتی فعال در زمینه تولید گلاب و عرقیات گیاهی می باشد.
این شهرستان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/26956/برداشت-گل-محمدی-در-کاشان-آغاز-شد
بستن   چاپ