پیام سپاهان
اکبری خبر داد:
تامین اعتبار برای چاه‌های آب مدیریت بحران/ شرب اصفهان در سوال
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 09:48:43
سپاهان نیوز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان از تامین اعتبار برای چاه‌های آبی در سطح شهر و استان اصفهان خبر داد که در تابستان سال جاری بتوانند بخشی از بحران آب موجود را با تامین نیازهای شرب برطرف کنند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، نعمت الله اکبری صبح امروز (شنبه) با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: واقعا شرایط آب شرایط خوبی نیست. آنچه در استان اصفهان با آن رو به رو هستیم این است که باید همه خود را برای کم آبی آماده کنیم.
وی ادامه داد: اگر پیش بینی‌های خوب بارش تحقق بیابد در بهترین حالت 600 میلیون متر معکب آب در پشت سد خواهیم داشت که از این مقدار از بالا دست تا پایین دست 150 میلیون آب برداشت می‌شود. اگر بارندگی ها خوب باشد حدود 420 میلیون متر مکعب آب برای شرب و صنعت برداشت خواهیم کرد. 30 میلیون تبخیر می‌شود و همانگونه که گفتم 150 میلیون متر مکعب هم به ارتفاعات پمپ می‌شود. در واقع عملا چیز دیگری پشت سد نخواهیم داشت. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: سوال این است که آیا باید صنعت را محدود کنیم یا در آب شرب باید صرفه جویی کنیم و به سمت جیره بندی برویم؟ تامین اعتباری شده است تا در شهرها چاه هایی بزنیم که بخشی از آب شرب را تامین کنیم و به این واسطه از بحران عبور کنیم.
اکبری گفت: شرایط بسیار بسیار جدی است و بحث برداشت برای کشاورزی در این شرایط کاملا منتفی است. همه نگران تامین آب شرب برای شهر ها هستیم. راهکارهای جدی صرفه جویی در مصرف آب را باید دنبال کنیم.
کد خبرنگار: 13051
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/27084/تامین-اعتبار-برای-چاه‌های-آب-مدیریت-بحران--شرب-اصفهان-در-سوال
بستن   چاپ