پیام سپاهان
کارگردان تئاتر:
تئاتر خوراک فرهنگی مردم است
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 09:48:48
سپاهان نیوز - یک کارگردان تئاترگفت: باید موضوعاتی جذاب و تاره را انتخاب کنیم و به گونه ای دیگر به تصویر بکشیم تا مردم به سمت سالن های تئاتر بیایند.
پویا امامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان با بیان اینکه در سال 1396 تئاترهای خوبی به روی صحنه رفتند که اغلب آنها دارای کیفیت بالایی بودند، اظهار کرد: با تلاش کارگردانان و گروه های نمایشی اصفهان روز به روز بر کیفیت آثار افزوده می شود. تئاترهایی که در آنها قصه، تکنیک، خلاقیت و قالب های اجرایی مدرن وجود داشت.
وی افزود: نویسندگان و کارگردانان در انتخاب ایده و همچنین قصه برای مردم کمی باید هوشیار تر باشند، باید بدنبال قصه ها و داستان هایی برویم که با زمان حال حاظر مطابقت داشته باشد و دغدغه روزمره مردم باشد.
این کارگردان تئاتربا اشاره به اینکه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رسانه ها از جمله تلویزیون،رادیو،شبکه های مجازی و اینترنت به روز ترین مسائل را به ساده ترین روش در اختیار مردم قرار می دهند، ادامه داد: پس باید موضوعاتی جذاب، نو و تاره را انتخاب کنیم و به گونه ای دیگر به تصویر بکشیم تا مردم به سمت سالن های تاتر بیایند.
امامی تصریح کرد: پرداختن به سبک های مختلف تئاتر یک امر مهم دیگر است چرا که تئاتر خوراک فرهنگی مردمان است و جامعه باید همه سبک ها و گونه های تاتر(حماسی،عاشقانه،کمدی،تراژدی و ...) را تجربه کند.
وی با بیان اینکه امیدوارم که تئاتر اصفهان با کمک همه هنرمندان به دوران اوج بازگردد، اضافه کرد: این امر نیازمند تلاش بیشتر،حمایت مسئولین و یکپارچگی تئاتری ها است. باید سعی بر آن باشد که مردم را با تئاتر آشتی دهیم تا تئاتر را در سبد کالای فرهنگی خود قرار دهند. آشتی دادن مردم با تئاتر وابسته به کیفیت خوب آثار است.
کارگردان تئاتربا اشاره به مشکلات موجود خاطرنشان کرد: با ایجاد ظرفیت های حمایتی در زمینه های مالی برای افزایش کیفیت آثار، راه اندازی و تجهیز سالن های تئاتر در امروز شهر و تسهیل در ایجاد زمینه های تبلیغی و اطلاع رسانی این مشکلات قابل حل خواهد بود. 
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/27085/تئاتر-خوراک-فرهنگی-مردم-است
بستن   چاپ