پیام سپاهان
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:
مشکل آب آشامیدنی پیش روی اصفهان است
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 16:11:24
سپاهان نیوز - اصفهان- رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به بازدیدی که برخی کارشناسان از سد زاینده رود داشته اند، به نظر می رسد اصفهان برای آب آشامیدنی نیز با مشکل مواجه می شود.
به گزارش ایرنا، " فتح الله معین" روز یکشنبه در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، وضعیت زاینده رود اسفبار دانست و گفت: این مشکل ناشی از نبود مدیریت صحیح بر مصرف آب است.
معین ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر برای جلوگیری از بحران آب، از برداشت های غیر مجاز جلوگیری و حقابه های تاریخی رعایت شود.
وی افزود: ریاست جمهوری در هر دو سفری که به اصفهان داشت بر جریان دائمی آب در زاینده رود تاکید کرد که امیدواریم هرچه زودتر تحقق یابد.
زاینده‌ رود بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران به طول 350 کیلومتر است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زرد کوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق حدود 200 کیلومتر پیش می‌ رود و در نهایت به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می ‌ریزد.
این رودخانه که علاوه بر جاذبه تفریحی و فرهنگی، همواره نقشی موثر در کشاورزی و اقتصاد منطقه بویژه شرق اصفهان و هستی تالاب گاوخونی داشته ، در دهه های اخیر به علت تغییرات اقلیمی، خشکسالی های متوالی، تراکم جمعیت و افزایش برداشت بی رویه به یک رودخانه فصلی تبدیل و در محل پایین دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.
بر اساس آمار، میزان آب پشت سد زاینده به یک سوم ظرفیت خود یعنی 600 میلیون متر مکعب رسیده است.
** بودجه برخی سازمان های شهرداری اصفهان اصلاح شد
در این جلسه همچنین لایحه اصلاح بودجه سال 96 سازمان های فناوری اطلاعات، مدیریت حمل و نقل بار و کالاهای درون شهری، پایانه های مسافربری، عمران و قطار شهری و حومه شهرداری اصفهان به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.
بودجه سال 97 شهرداری اصفهان اواخر سال گذشته با عتبار سه هزار میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی این کلانشهر رسید.
خاطرنشان می شود بودجه سال 96 این نهاد 2 هزار و 750 میلیارد تومان بود.
ت/ 7153 / 1339

http://www.sepahannews.ir/fa/News/27127/مشکل-آب-آشامیدنی-پیش-روی-اصفهان-است
بستن   چاپ