پیام سپاهان
آبزیان گرفتار در گودال های زاینده رود نجات یافتند
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 18:53:51
سپاهان نیوز - اصفهان - آبزیان (ماهیان) گرفتار در گودال های مسیر رودخانه زاینده رود در شهرستان لنجان با حضور رییس کمیته مدیریت بحران این شهرستان نجات یافتند.
به گزارش ایرنا، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان عصر یکشنبه اعلام کرد: با توجه به عدم جریان آب زاینده رود، ماهی های محبوس شده در آب های باقیمانده در گودال های سطح این رودخانه از پشت سد چم آسمان تا زرین شهر نجات یافتند.
در این اقدام چندین هزار ماهی و بچه ماهی محبوس شده در گودال ها زنده گیری و پس از انتقال به بالادست رودخانه در نزدیکی پل پرکستان در شهر باغ بهادران رهاسازی شدند.
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان اضافه کرد: عملیات نجات آبزیان گرفتار در گودال های زاینده رود در این منطقه تا هفته آینده ادامه می یابد.
این عملیات به دستور فرماندار لنجان و با تلاش و همت دبیر مدیریت بحران این شهرستان و با همکاری نیروهای جهاد کشاورزی و نیروهای آتش نشانی زرین شهر توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان انجام شد.
** یک پرنده شکاری سارگپه در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو رها شد
رییس اداره پاک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو نیز از رهاسازی یک پرنده شکاری سارگپه در این پارک ملی و پناهگاه حیات خبر داد.
" مرتضی جوهری " افزود: این یک پرنده شکاری که توسط ماموران آتش نشانی شاهین شهر به محیط بانان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو تحویل شده بود پس از بررسی های لازم در منطقه رها شد.
سارگپه پرنده‌ای شکاری کوچک ‌تر از عقاب، با جثه‌ای متوسط و تو پُر می باشد که سری کوچک و گرد بر روی گردنی کلفت دارد و از بال‌های پهن و دم کوتاه برخوردار است.
ت/6994 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/27133/آبزیان-گرفتار-در-گودال-های-زاینده-رود-نجات-یافتند
بستن   چاپ