پیام سپاهان
مدیریت بحران استان اصفهان:
طرح جامع ایمنی منطقه مرنجاب تدوین می شود
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 21:08:08
سپاهان نیوز - کاشان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تدوین طرح جامع ایمنی کویر مرنجاب جهت بالا بردن سطح ایمنی و جلوگیری از بروز حادثه های ناگوار در این منطقه گرشگرپذیر از توابع شهرستان آران و بیدگل خبر داد.
منصور شیشه فروش شامگاه یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تدوین طرح جامع ایمنی مرنجاب با محوریت میراث فرهنگی استان اصفهان در قالب برنامه ای کوتاه مدت و بلند مدت واگذار شده است.
وی افزود: برنامه هایی جهت ایمنی مسیر، نصب علائم راهنمایی و آنتن های مخابراتی در نظر گرفته شده و قرار است به سرعت در زمینه عملیاتی کردن آنها اقدام شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: در راستای تقویت زیرساخت ها در منطقه مرنجاب تا کنون اقدام هایی مانند راه اندازی پایگاه موقت اورژانس، نصب تابلو در مسیر و نصب سیستم مخابراتی (بی.تی.اس) صورت گرفته که البته کافی نیست.
او در ادامه نیز به ادامه عملیات جست و جوی یک نفر گردشگر گمشده در کویر مرنجاب اشاره کرد و گفت: تا کنون اقدام های زیادی در این زمینه انجام شده که با تاسف تا کنون به نتیجه نرسیده است.
وی با اشاره به عملیات زمینی و هوایی در پنج روز گذشته گفت: نقشه منطقه کویری مرنجاب در جلسه ای تخصصی ارزیابی شد تا جست و جوها در نقطه های جدید ادامه یابد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آران و بیدگل روز 14 فروردین سال جاری از گم شدن سه نفر گردشگر در کویر مرنجاب خبر داده بود که 2 نفر آنها ساعاتی بعد پیدا شدند.
2 فرد پیدا شده زن هستند و مرد جوانی که همراه آنها بود، هنوز پیدا نشده است.
این گردشگران به دلیل ناآشنایی با منطقه و گیر کردن خودرو در باتلاق با توجه به وسعت منطقه کویری مرنجاب راه خود را در دریاچه نمک گم کرده بودند.
به گزارش ایرنا، دهها نفر در سال های گذشته در کویر مرنجاب گم شدند و 2 نفر نیز تا کنون جان خود را از دست دادند.
فقدان استقرار دائم نیروهای امدادی، فوریت های پزشکی و انتظامی در منطقه، سرویس بهداشتی، پایگاه اطلاع رسانی جامع در مورد مرنجاب، کمبود اقامتگاه و در مقابل دریافت مبلغ 100 هزار ریال و 400 هزار ریال از هر دستگاه خودروی سواری و اتوبوس و ارایه نکردن خدمات در قبال آن از کاستی های بارز این منطقه است.
منطقه نمونه گردشگری مرنجاب با بیش از 55 کیلومتر جاده خاکی در شمال شهرستان آران و بیدگل از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
صدها نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی هفتگی از جاذبه های دیدنی و گردشگری کویر مرنجاب در شمال آران و بیدگل دیدن می کنند.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/27138/طرح-جامع-ایمنی-منطقه-مرنجاب-تدوین-می-شود
بستن   چاپ