پیام سپاهان
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان:
اعضای کمیته ساماندهی زاینده‌رود از شهرستان‌های ذینفع حوضه انتخاب شوند
دوشنبه 20 فروردین 1397 - 10:54:20 AM
استانداری
سپاهان نیوز - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان اینکه متولی حریم و بستر رودخانه آب منطقه ای است، گفت: اعضای کمیته ساماندهی رودخانه زاینده رود باید از بین شهرستان های ذینفع حوضه زاینده رود انتخاب شوند که نسبت به مسائل رودخانه و سهم کشاورزان اطلاع کافی را داشته باشند.
  محمدعلی شجاعی در جلسه بررسی وضعیت آب استان و مشکلات کشاورزان در خصوص طرح ساماندهی رودخانه زاینده رود، اظهار کرد: باید گزارش کاملی از سوی سازمان آب منطقه ای و صنف کشاورزان برای جلسه آینده ارائه شود و تمام اقدامات صورت گرفته از ابتدای اجرای قرارداد ساماندهی رودخانه از سال 94 مورد بررسی و آنالیز قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه نمایندگان صنف کشاورزان برای حضور در جلسات باید مشخص شوند، افزود: باید افراد ثابتی در جلسات مربوطه حضور یابند تا خروجی مطلوبی را داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ادامه داد: اعضای کمیته ساماندهی رودخانه زاینده رود باید از بین شهرستان های ذینفع حوضه زاینده رود انتخاب شوند که نسبت به مسائل رودخانه و سهم کشاورزان اطلاع کافی را داشته باشند.
وی اضافه کرد: صنف کشاورزان استان باید طی 48 ساعت آینده لیستی 15 نفره شامل نظام صنفی کشاورزان شهرستان های ذینفع حوضه زاینده رود را برای حضور در جلسات معرفی کنند.
شجاعی با بیان اینکه سازمان آب منطقه ای و جهادکشاورزی باید چارت سازمانی و قرارداد مورد نظر در خصوص ساماندهی، حفاظت و بهره برداری از رودخانه را تنظیم و ارائه کنند، افزود: شرکت آب منطقه ای و نظام صنفی کشاورزان و جهاد کشاورزی باید در مدت هفت روز تکلیف قرارداد سوم در خصوص نظارت بر بهره برداری از رودخانه زاینده رود را مشخص و از اعضاء صنف کشاورزان در این خصوص استفاده کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه متولی حریم و بستر رودخانه آب منطقه ای است، افزود: آب منطقه ای باید با همکاری جهاد کشاورزی در یک هفته فازبندی و اولویت بندی لازم را داشته باشد تا به عنوان برنامه سال جاری مورد اجرا قرار گیرد.
وی تاکید کرد: شرکت آب منطقه ای باید طی سه روز گزارش عملکرد دو قرارداد قبلی در خصوص ساماندهی رودخانه زاینده رود را ارائه کند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/27153/اعضای-کمیته-ساماندهی-زاینده‌رود-از-شهرستان‌های-ذینفع-حوضه-انتخاب-شوند
بستن   چاپ