پیام سپاهان
گروه سیار دندانپزشکی اصفهان 280 برنامه خدماتی اجرا کرد
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 12:16:56
سپاهان نیوز - اصفهان- مدیر گروه دندانپزشکی سیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این گروه از 14 سال گذشته تاکنون نزدیک به 280 برنامه خدمات رسانی رایگان در مناطق مختلف کشور بویژه مناطق محروم اجرا کرده است.
دکتر " علیرضا فرزانه خو " روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: این گروه با 20 دستگاه یونیت دندانپزشکی و داروها و تجهیزات مورد نیاز اقدام به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی دندانپزشکی به مردم بصورت رایگان در نقاط مختلف کشور می کند.
وی با بیان اینکه ارائه این خدمات از حدود 14 سال گذشته توسط گروه دندانپزشکی سیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز شده است، گفت: این گروه در طی این مدت به استان های مختلف از جمله اصفهان، مازندران، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و گیلان اعزام شده است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در هر سفر حدود 30 نفر از تکنسین ها، پرستاران و متخصصان دندانپزشکی این گروه را همراهی و بصورت داوطلبانه و بدون دریافت هزینه ای، اقدام به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم می کنند.
وی، هدف از فعالیت این گروه را ارتقای سطح سلامت مردم مناطق محروم و انجام مراقبت‌های بهداشتی ساکنان این مناطق بیان کرد و گفت: حدود 60 درصد از هزینه اجرای این برنامه ها را دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و 40 درصد را خیران تامین می کنند.
فرزانه خو با اشاره به اینکه در هر سال بطور متوسط 20 برنامه خدمات رسانی رایگان در استان های مختلف توسط گروه سیار دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرا شده است، گفت: در آخرین برنامه، این گروه اواسط فروردین امسال به روستای بیده در منطقه پادنای سمیرم در جنوب غربی اصفهان اعزام شد.
وی اضافه کرد: در برنامه بعدی نیز گروه یاد شده به مناطقی در گلپایگان و خوانسار در استان اصفهان اعزام خواهد شد.
دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود یکصد عضو هیات علمی،800 دانشجوی دندانپزشکی حرفه ای و یکصد دستیار تخصصی در 11 گروه تخصصی است.
همچنین این دانشکده دارای مرکز درمانی دندانپزشکی بیماری های خاص و ایمپلنت دندانی، مرکز تحقیقات علوم دندانپزشکی دکتر ترابی نژاد و سه کلینیک تخصصی وابسته در شهر اصفهان است.
ت/3011 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/27161/گروه-سیار-دندانپزشکی-اصفهان-280-برنامه-خدماتی-اجرا-کرد
بستن   چاپ