پیام سپاهان
رییس حوزه هنری استان اصفهان در حاشیه افتتاح هفته هنر انقلاب:
دفتر مقام معظم رهبری در جریان سینما ایران قرار گرفت
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 20:55:53
سپاهان نیوز - رییس حوزه هنری استان اصفهان در رابطه با سینما ایران گفت: بخش حقوقی حوزه همچنان در حال پیگیری حقیقت این موضوع است و موضوع به دفتر رهبر معظم انقلاب نیز گزارش شده و هنوز امیدواریم مالکیت این سینما به حوزه هنری برگشته و به طور کامل بازسازی شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، مهدی احمدی فر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 20 فروردین، 72 شهید از جمله سید مرتضی آوینی به شهادت رسید و متعاقب آن تعدادی از هنرمندان حوزه هنری از محضر رهبر انقلاب درخواست کردند که این روز را روز هنر انقلاب نام گذاری کنند. بعد از گذشت چند سال با درخواست مجموعه دیگری از هنرمندان خدمت حضرت آقا رسیدند هفته هنرانقلاب از 20 تا 26 فروردین نام گذاری شد.
وی ادامه داد: اگرچه مباحث هنری و فرهنگی به هرحال با نهادهای دولتی و خصوصی و مجموعه‌های فرهنگی ارتباط مستقیم دارد، اما محوریت این موضوع را حوزه هنری بر عهده دارد. حوزه هنری چه در تهران چه در استان‌های دیگر تدارک خوبی برای این هفته دارند. همه ساله به ویژه امسال برنامه های گسترده و عمیق و محتوایی تدارک دیده شده است.
رییس حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه از روز گذشته (یکشنبه) هفته هنر انقلاب با اکران فیلم "رزم‌آرا، یه دو سویه مسکوت" آغاز شده است افزود: افتتاحیه یک روز پیش از هفته هنر انقلاب آغاز شده و به همین ترتیب هشت فیلم در این هفته اکران خواهد شد. بعد از اکران نیز، فیلم‌ها تحت نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
احمدی‌فر گفت: اجرای تئاترهای خیابانی و صحنه‌ای در روزهای مختلف هفته، اجرای تئاتر در مساجد شهرهای اصفهان، نجف آباد، شهرضا و خمینی شهر، برگزاری نمایشگاه نگارگری و تذهیب در گالری نقش‌خانه حوزه هنری و نمایشگاه عکس با موضوع دفاع مقدس در خانه هنرمندان از دیگر ویژه برنامه‌های این هفته است.
وی گفت: برگزاری کارگاه «سی و سه چشمه» در هر یک از طاق‌های 33 پل، برگزاری شب شعر به ساعت اصفهان و رونمایی از کتاب‌های «رود زاینده»، «جیغ» ، «نذر سقا» نیز از دیگر ویژه برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در اصفهان است.
احمدی فر با اشاره به سینما ایران خاطرنشان کرد : بخش حقوقی حوزه همچنان در حال پیگیری است و موضوع به دفتر رهبر معظم انقلاب نیز گزارش شده است و هنوز امیدواریم مالکیت این سینما به حوزه هنری برگشته و به شکل کامل و استاندارد بازسازی شود.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/27195/دفتر-مقام-معظم-رهبری-در-جریان-سینما-ایران-قرار-گرفت
بستن   چاپ