پیام سپاهان
حاجی دلیگانی:
رییس جمهور جلسه ویژه مدیریت بحران آب را هر چه سریع‌تر تشکیل دهد
سه شنبه 21 فروردین 1397 - 9:48:18 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم رییس جمهور جلسه ویژه مدیریت بحران آب را هر چه سریع‌تر تشکیل دهد و در آن جلسه تصمیم آنی برای حل مشکل آب بگیرد.
حسینعلی حاجی دلیگانی  در خصوص بحران آب در اصفهان، اظهار کرد: تنها راهکار فوری برای حل مشکل آب این است که از برداشت آب غیر شرب در طول مسیر رودخانه زاینده‌رود در هر استانی که باشد جلوگیری شود در غیر این صورت یک فاجعه ملی رخ می‌دهد. هم‌اکنون طبق برآوردها 250 میلیون مترمکعب آب غیر شرب از زاینده‌رود برداشت می‌شود که اگر از برداشت همین مقدار آب ممانعت شود مشکل کم‌آبی امسال موقتاً رفع می‌شود.
وی افزود: نباید به امید بارش‌ها بنشینیم چرا که تنها با تدبیر و اجرای راهکارهای اصولی می‌توان بر مشکل کم‌آبی غلبه کرد.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی گفت: در چند سال گذشته به طور مرتب تذکراتی در مجلس در خصوص تخلفات وزارت نیرو ارائه دادیم منتها وزارت نیرو دچار یک حالت فَشلی شده بود که قدرت تصمیم‌گیری از آن گرفته شده بود به طوری که خود را در مسائل منطقه‌ای گیر انداخته بود. تمام تلاش وزارت نیرو این بود که چهارمحالی‌ها اعتراضی نداشته باشند در حالی که باید وظیفه قانونی خود را انجام داده بود که این‌چنین نبود.
حاجی دلیگانی تصریح کرد: تا مردادماه بیشتر آب نداریم. هم‌اکنون 100 میلیون مترمکعب آب پشت سد زاینده‌رود ذخیره است و طبق پیش‌بینی‌ها 200 میلیون متر مکعب آب حاصل بارش‌ها خواهد بود، بنابراین میزان ذخیره آب شرب 300 میلیون متر مکعب است که حداقل تا آذرماه 400 میلیون متر مکعب آب نیاز داریم که بر این اساس تا مردادماه هیچ آبی نخواهیم داشت.
وی گفت: انتظار داریم رییس جمهور جلسه ویژه مدیریت بحران را هر چه سریع‌تر تشکیل دهد و در آن جلسه تصمیم آنی برای حل مشکل آب بگیرد. البته 23 اسفند سال گذشته چنین تذکری را در صحن مجلس دادیم منتها وزیر کشور و نیرو آن را جدی نگرفتند. البته رییس مجلس جلسه‌ای را با وزیر نیرو گذاشت که متأسفانه هنوز خروجی نداشته است.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/27203/رییس-جمهور-جلسه-ویژه-مدیریت-بحران-آب-را-هر-چه-سریع‌تر-تشکیل-دهد
بستن   چاپ