پیام سپاهان
تحولات ورزشی سال 96 استان اصفهان
سه شنبه 21 فروردين 1397 - 10:19:22
سپاهان نیوز - اصفهان - میزبانی و قهرمانی اصفهان در جام قهرمانی کشتی فرنگی باشگاه های جهان، شکستن رکورد جهان توسط پولادمرد اصفهانی، تغییرات اساسی در باشگاه و تیم سپاهان اصفهان از مهمترین رخدادهای ورزشی استان اصفهان در سال 96 بود.
*** جام قهرمانی کشتی فرنگی باشگاههای جهان در نصف جهان
تیم کشتی فرنگی بیمه رازی اصفهان در دیدار نهایی چهارمین دوره جام کشتی فرنگی باشگاههای جهان با شکست سینا صنعت ایذه مدافع عنوان قهرمانی، برای دومین بار قهرمان این رقابت ها شد.
چهارمین دوره رقابت های کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان آذرماه سال 96 با حضور 10 تیم خارجی و سه تیم داخلی در سالن 6 هزار نفری 25 آبان شهر اصفهان برگزار شد.
بیمه رازی اصفهان در دیدار فینال با پیروزی 8 بر 2 مقابل سینا صنعت ایذه به برتری رسید و برای دومین بار قهرمان جام باشگاه های جهان شد.
همچنین تیم های بیوک شهیر ترکیه و گئورگین کلاب گرجستان به ترتیب در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند.
تیم های مسکو روسیه، شهدای مدافع حرم قم، دینامو ارمنستان، سامسون اوکراین، المپیک هاپس رومانی و اس سی بوداپست مجارستان نیز در رده های پنجم تا دهم قرار گرفتند.
*** قهرمانی در جهان و شکستن رکورد جهان توسط پولادمرد اصفهانی
سهراب مرادی ملی پوش اصفهانی دسته 94 کیلوگرم کشورمان با مجموع 413 کیلوگرم در رقابت های وزنه برداری بازی های داخل سالن آسیا به مدال طلا دست یافت و به میزان یک کیلوگرم رکورد مجموع دنیا را ارتقا داد.
این ورزشکار، آذر امسال در جریان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان موفق به شکستن رکورد جهانی شد.
مرادی در حرکات یک ضرب با 184 کیلوگرم، مدال طلای خود را قطعی کرد و در حرکات دو ضرب در همان حرکت نخست با بلند کردن وزنه 219 کیلوگرم، مدال طلای دو ضرب و مجموع خود را نیز بدست آورد.
مرادی همچنین در دومین حرکت برای جابه جا کردن رکورد دو ضرب و مجموع جهان با بلند کردن وزنه 233 کیلوگرمی، رکورد دو ضرب جهان را پس از 17 سال، یک کیلوگرم و رکورد مجموع جهان را که به نام خودش بود، چهار کیلوگرم ارتقاء داد.
«سیمون کولچی» از لهستان از سال 2000 میلادی رکورد حرکت دو ضرب جهان در دسته 94 کیلوگرم را در اختیار داشت.
پولادمرد اصفهانی، پیشتر در بازی های داخل سالن آسیایی که شهریور امسال در ترکمنستان برگزار شد، در حرکت یک ضرب وزنه 185 کیلوگرم و در دو ضرب وزنه 228 کیلوگرم را مهار کرد و با مجموع 413 کیلوگرم، رکورد مجموع جهان را دو کیلوگرم ارتقاء داد.
او همچنین در نظرسنجی فدراسیون جهانی وزنه برداری در باره برترین وزنه بردار سال 2017 در جای سوم قرار گرفت.
این ورزشکار در دسته 94 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک 2016 ریو توانست بر سکوی قهرمانی بایستد و اولین مدال آور تاریخ ورزش استان در المپیک لقب گرفت.
مرادی، زاده شهرستان لنجان(در 45 کیلومتری اصفهان) است.
*** تغییرات اساسی در باشگاه و تیم سپاهان اصفهان
دی ماه سال 96 در پی ادامه شکست های تیم فوتبال سپاهان در لیگ برتر باشگاههای کشور 'محسن مهرعلیزاده' استاندار اصفهان در نامه ای به 'بهرام سبحانی' مدیرعامل فولاد مبارکه خواستار بازنگری و تغییر مدیریت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان شد.
در پی این اقدام، محسن طاهری مدیرعامل این باشگاه دی ماه امسال از سمت خود کناره گیری کرد.
همچنین زلاتکو کرانچار سرمربی تیم فوتبال سپاهان بدلیل نتایج ضعیف در فصل جاری در 30 دی 1396 با توافقی دوطرفه از سپاهان جدا شد.
پس از آن هیات مدیره این باشگاه در جلسه ای با حضور مسعود تابش سرپرست این باشگاه، هدایت موقت تیم را به کریم قنبری واگذار و پس از آن 'منصور ابراهیم زاد ' را به عنوان سرمربی تیم فوتبال سپاهان انتخاب کرد.
همچنین این باشگاه مهرماه سال گذشته در عرصه تیمداری فوتبال بانوان وارد میدان شد.
در آستانه شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال بانوان، تیم فوتبال بانوان آینده ‌سازان نجف آباد قهرمان فصل گذشته اعلام انحلال کرد و سعید موحدی مدیرعامل این باشگاه مشکلات مالی و نبود اسپانسر را دلیل این برکناری برشمرد.
پس از آن فولاد مبارکه سپاهان اعلام کرد که از این تیم به عنوان تنها تیم استانی در فوتبال بانوان حمایت خواهد کرد و همین امر نخستین شهرآورد تاریخ فوتبال بانوان کشور را در هفته اول لیگ برتر میان تیمهای سپاهان و ذوب آهن اصفهان رقم زد.
*** اعلام تکمیل طرحهای نیمه تمام ورزشی استان اصفهان تا سال 1400
محمد سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان آذرماه پارسال اعلام کرد: 164 طرح نیمه تمام ورزشی استان اصفهان تا سال 1400 و در همین دولت تکمیل و افتتاح خواهد شد.
به گفته محمد سلطان حسینی در سال 92 حدود 328 طرح ورزشی ناتمام در استان اصفهان وجود داشت اما این آمار هم اکنون به نصف کاهش یافته است.
9 طرح ورزشی نیز همزمان با دهه فجر در استان اصفهان با هزینه هشت میلیارد و 820 میلیون افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
در سال 92 حدود 400 باشگاه ثبت شده در استان اصفهان مشغول فعالیت بود که این آمار هم اکنون یک هزار و 200 باشگاه افزایش یافته است .
6020 / 1339

http://www.sepahannews.ir/fa/News/27205/تحولات-ورزشی-سال-96-استان-اصفهان
بستن   چاپ