پیام سپاهان
یک کارگردان تئاتر خیابانی :
حمایتی از تئاترهای خیابانی آزاد انجام نمی گیرد
سه شنبه 21 فروردین 1397 - 12:10:36 PM
ایسنا
سپاهان نیوز - یک کارگردان تئاتر خیابانی گفت: جای بسیاری از جشنواره ها در اصفهان خالی است زیرا تئاتر خیابانی آزاد از سمت هیچ کس حمایت نمی شود
علیرضا آقایی  اظهار کرد: تئاتر های خیابانی بیشتر سفارشی است و ارگان هایی مانند شهرداری با موضوعات خاصی تئاتر خیابانی را سفارش می دهند. 
وی افزود: در سال جاری باید انجمن نمایش و تالار هنر که تئاتر خیابانی زیر مجموعه آنها محسوب می شود با حمایت هایشان موجب بهبود کیفیت تئاتر های خیابانی شوند. برای پیشرفت تئاتر خیابانی بایستی تئاتر آزاد و حداقل دو جشنواره با موضوع آزاد در اصفهان برگزار شود.
این کارگردان تئاتر خیابانی تصریح کرد: در گذشته نمایش هایی وجود داشت که به شکل جشنواره برگزار می شد و بیشترشان فعالیت های عامیانه و هنری بود که انصافا تاثیر بسزایی بر روی جامعه به خصوص تئاتر دوستان می گذاشت.
آقایی اظهار کرد: جای بسیاری از جشنواره ها در اصفهان خالی است زیرا تئاتر خیابانی آزاد از سمت هیچ شخص یا ارگانی حمایت نمی شود برای برگزار کنندگان تئاتر به دلیل هزینه بر بودن کسی پا پیش نمی گذارد. 
وی با اشاره به اینکه تنها جشنواره ای که این سال ها برگزار می شود جشنواره تئاتر آزاد نطنز است. خاطرنشان کرد: تالار هنر برای هفته نکوداشت اصفهان تئاترهای خیابانی در نظر گرفته است. پیشنهاد می کنم که موضوعات این تئاترها آزاد باشد. چراکه موضوع آزاد موجب جذاب تر، به روزتر و با کیفیت تر شدن تئاترها می شود.



http://www.sepahannews.ir/fa/News/27217/حمایتی-از-تئاترهای-خیابانی-آزاد-انجام-نمی-گیرد
بستن   چاپ