پیام سپاهان
فرماندار:
98 درصد مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر اردستان اجرا شد
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 09:24:57
سپاهان نیوز - کاشان- فرماندار اردستان از اجرایی شدن 98 درصد مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در سال 1396 خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا غیور روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردستان گفت: این شورا 15 جلسه در سال گذشته برگزار کرد و 85 مصوبه داشت که تنها 2 درصد آنها که مربوط به راه اندازی کمپ ترک اعتیاد می باشد، هنوز به طور کامل اجرا نشده است.
وی افزود: دشمن به شدت به دنبال رویارویی با نظام اسلامی است و گسترش اعتیاد در جامعه یکی از راهکارهای آنهاست که باید همه افراد و دستگاه ها در راه مقابله با این تهاجم دشمن تلاش کنند.
فرماندار اردستان بیان کرد: استفاده از ظرفیت بالای مردم و اجرای طرح اجتماعی کردن مبارزه با مصرف مواد مخدر در جهت پیشگیری از بیماری اعتیاد و کاهش آسیب های ناشی از آن در این شهرستان ضرورت است و در این راستا طرحی با عنوان بسیج جوادالائمه برای مبارزه با گسترش و پیشگیری از مصرف مواد مخدر تهیه شده و در دستور کار شورا قرار دارد.
او اضافه کرد: سهمیه اشتغال سال 1396 بهبود یافتگان اردستان 20 نفر تعیین شده بود که با توجه به ظرفیت شهرستان، این رقم به 33 نفر افزایش یافت و همچنین اشتغال بهبود یافتگان، افراد معتاد از مهترین این مصوبه ها بوده که به صورت مناسب انجام شده است.
غیور عنوان کرد: پرونده پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی اداره بهزیستی به 25 نفر از بهبود یافتگان نیز تکمیل و افراد به بانک های عامل معرفی شدند که در مجموع 2 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد و تعدادی در کارخانه ها مشغول به کار هستند.
وی گفت: پروانه راه اندازی کمپ ترک اعتیادی تا پایان فروردین ماه صادر خواهد شد و راه اندازی مرکز متادون درمانی دولتی نیز در شهرستان پیگیری می شود تا در کنار کار فرهنگی و آگاه سازی خانواده ها و به ویژه نسل جوان از اعتیاد پیشگیری شود.
فرماندار اردستان با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی برای قشرهای مردم و برپایی نمایشگاه های ویژه مواد مخدر عنوان کرد: نمایشگاه مبارزه و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در محل دارالقرآن نورالهدی امروز گشایش یافت و به مدت 15 روز جهت بازدید عموم صبح و عصر دایر می باشد.
رئیس اداره بهزیستی اردستان نیز گفت: آمار غیر رسمی معتادان در این شهرستان بیش از 2 هزار نفر می باشد که افزون بر 900 نفر از آنها دارای پرونده بوده و بیش از 100 نفر زن هستند.
محمدعلی مطلب زاده افزود: یک مرکز مشاوره و یک مرکز متادون درمانی هم اکنون در اردستان در زمینه درمان معتادان خدمات ارائه می دهد و یک کمپ ترک اعتیاد نیز در حال راه اندازی است.
وی همچنین از برگزاری بیش از 2 هزار ساعت آموزش پیشگیری از اعتیاد برای کارکنان اداره ها، کارگران و خانواده ها خبر داد.
شهرستان اردستان دارای یک مرکز مشاوره، یک متادون درمانی و یک کمپ ترک اعتیاد است.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/28205/98-درصد-مصوبات-شورای-مبارزه-با-مواد-مخدر-اردستان-اجرا-شد
بستن   چاپ