پیام سپاهان
رییس انجمن موزه داران استان اصفهان:
موزه شدن ریسباف هنوز به نتیجه نرسیده است
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 09:25:11
سپاهان نیوز - رییس انجمن موزه داران استان اصفهان گفت: اصفهان به علت پراکندگی موزه ها در کل شهرهای استان نیازمند یک موزه جامع تحت عنوان موزه ملی اصفهان است. البته این مورد از طریق مدیران کل میراث و حتی ریاست جمهور در سال های مختلف پیگیری شده، اما تاکنون بی ثمر بوده است. 
عباس نکوئی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، اظهار کرد: فضاسازی بهتر موزه ها و همچنین افزایش علاقمندی مردم به موزه و بازدید از موزه ها موجب افزایش استقبال آنها نسبت به سال های گذشته شده است.
فضای مجازی و صدا و سیما می توانند موجب استقبال از موزه ها شوند
وی در پاسخ به این سوال که چه سیاست هایی در آینده موجب افزایش بازدید از موزها می شود، افزود: بهترین راهکارها در این مورد استاندارد سازی فضای موزه ها بر اساس استاندارد های روز دنیا، افزایش سطح اگاهی مدیران موزه و راهنمایان,تبلیغات هرچه بیشتر در صدا و سیما و فضای مجازی است.
رییس انجمن موزه داران استان اصفهان در ارتباط با تعداد کم موزه ها در استان اصفهان با وجود پیشینه تاریخی بسیار زیاد آن در مقایسه با کلان شهرهای دیگر، ادامه داد: در زمینه افزایش تعداد موزه ها و پراکندگی آنها در سطح استان اصفهان که به شهر موزه ایران معروف است، پیگیری های زیادی از سوی انجمن موزه داران صورت گرفته، اما تا کنون نتیجه ای نداشته است.
نکوئی اضافه کرد: آخرین پیگیری ها در زمان زرگر پور(استاندار سابق اصفهان) انجام شد و پس از تشکیل کار گروه های کشوری و استانی در این زمینه قرار بر این شد که کارخانه ریسباف اصفهان به عنوان موزه ملی این شهر انتخاب شود که البته این تصمیم هم تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.
وی خاطرنشان کرد: اصفهان به علت پراکندگی موزه ها در کل شهرهای استان نیازمند یک موزه جامع تحت عنوان موزه ملی اصفهان است. البته این مورد از طریق مدیران کل میراث و حتی ریاست جمهور در سال های مختلف پیگیری شده، اما تاکنون بی ثمر بوده است. امیدواریم با توجه به وسعت فرهنگی و هنری استان اصفهان در سال های آتی شاهد بهبود وضع موزه ها و تعداد آنها باشیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/28213/موزه-شدن-ریسباف-هنوز-به-نتیجه-نرسیده-است
بستن   چاپ