پیام سپاهان
شهردار اصفهان:
برگزاری هفته های فرهنگی راهکار توسعه و تقویت گردشگری است
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 09:25:15
سپاهان نیوز - اصفهان - شهردار اصفهان گفت: برگزاری هفته های فرهنگی راهکار توسعه و تقویت گردشگری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان در ادامه حضور در رویداد هفته اصفهان در پاریس، با رئیس دانشکده حقوق دانشگاه سوربن فرانسه، ملاقات خواهد کرد .
همچنین جلسه با انجمن کارفرمایان فرانسه (MEDEF) به عنوان یکی از بزرگ ترین و تأثیرگذارترین تشکل های اقتصادی اروپا، از دیگر برنامه های شهردار در این سفر است که با موضوع زمینه ایجاد همکاری های اقتصادی - فرهنگی مشترک، تشکیل خواهد شد .
انجمن کارفرمایان فرانسه با بیش از 350 هزار عضو فعال، شامل مهم ترین شرکت های فرانسوی از جمله توتال، پژو و رنو یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نهادهای اقتصادی فرانسه و اروپا محسوب می شود .
تقدیر از هنرمندان و نهار کاری با دبیر کل یونسکو نیز از دیگر برنامه های شهردار اصفهان خواهد بود .
شهردار اصفهان در این خصوص با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در پاریس گفت: برگزاری چنین رویدادهایی، تبیین هویت اصفهان و تعمیق‌ بخشی روابط اصفهان با دیگر شهرهای جهان در ابعاد مختلف را در پی دارد .
قدرت الله نوروزی در گفت و گوی تلفنی از محل مجلس ملی فرانسه اظهار داشت: مهم ترین پیام من به عنوان شهردار اصفهان خطاب به مردم فرانسه این بود که اصفهان شهری دارای سابقه دیرینه، شهری فرهنگی با میراث طولانی و سابقه تاریخی غنی است .
وی اذعان داشت: خوشبختانه دیدگاه هایی که راجع به اصفهان از سوی شرکت کنندگان این رویداد مطرح می شد، دیدگاه هایی بسیار امیدوارکننده بود که نشان می داد شناخت آنان از اصفهان، شناخت خوب و عمیقی است .
شهردار اصفهان با بیان این که هدف از شرکت در این رویداد در کنار معرفی همه جانبه اصفهان، استفاده از تجارب مدیریت شهری پاریس و کشور فرانسه است، بیان کرد: برگزاری این هفته‌های فرهنگی، راهکاری برای تفاهم بیشتر و تقویت پایگاه ایران در حوزه بین الملل است. همچنین فرصتی برای گفت و گو و رفع نقطه نظرات منفی است که باید از این فرصت در راستای تقویت بنیه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی کشور بهره مند شد .
وی تاکید کرد: ایرانیان و اصفهانی های مقیم در فرانسه از برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در پاریس، استقبال و ابراز خرسندی کرده و خواستار بازدید از نمایشگاه‌ها و برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان هستند .
نوروزی با تأکید بر اینکه برگزاری این هفته های فرهنگی می‌تواند راهکاری برای توسعه و تقویت گردشگری باشد، اظهار کرد: تمام رسانه ها و خبرگزاری های فرانسه در جریان برگزاری این رویداد هستند و بازتاب خوبی برای اصفهان حاصل شده است .
گفتنی است هفته فرهنگی اصفهان در پاریس با سخنرانی شهردار اصفهان در مجلس ملی فرانسه آغاز شد و تا 25 فروردین ماه با برگزاری 8 نمایشگاه، ده ها کنفرانس و نشست با موضوعات ادبی، سینمایی، معماری، موسیقی، مدیریت شهری و گردشگری در پاریس ادامه دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/28219/برگزاری-هفته-های-فرهنگی-راهکار-توسعه-و-تقویت-گردشگری-است
بستن   چاپ