پیام سپاهان
مدیریت فاضلاب در بحران آبی ضروری است
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 10:38:33
سپاهان نیوز - رویداد هم نت فاضلاب برای دستیابی به شیوه مدیریت صحیح فاضلاب و حل مشکلات آن، از 28 فروردین ماه سال جاری به مدت سه روز در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.
عبدالرضا کبیری سامانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، اظهار کرد: با وجود کاهش منابع آب در تمام نقاط جهان به ویژه ایران، مدیریت صحیح منابع آبی و توجه به فاضلاب بسیار اهمیت دارد. هم نت فاضلاب یک رویداد کارآفرینی مبتنی بر شرایط بومی، اقتصادی و کارآفرینی در هر منطقه برای مدیریت صحیح فاضلاب است.
وی در خصوص مراحل سه گانه این رویداد گفت: این رویداد ابتدا با بیان فرصت ها و طرح مساله آغاز می‎شود و در طول آن افراد سعی می‌کنند با ایده پردازی و نشان دادن استعداد و توانایی‌هایشان در این زمینه، آن را به یک مدل کسب و کار قابل اجرا، تکرار پذیر و بهینه با ارزش افزوده بالا تبدیل کنند.
دبیر برگزاری این رویداد تشریح و یافتن راه حل چالش‌های صنعت فاضلاب را به عنوان هدف اصلی برگزاری این رویداد معرفی کرد و افزود: کنترل و حذف بو در شبکه جمع آوری و تصفیه خانه‌های فاضلاب، بهسازی و بازسازی شبکه‌ها با تاکید بر بومی سازی روش‌ها، کنترل خوردگی و حذف سوسری‌ها، حذف جلبک با استفاده از دانش بومی و بهبود فرآوری لجن و کاهش حجم آن در شبکه، سایر محورهای هم نت فاضلاب به شمار می‌روند.
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر حمایت‌های پیش بینی شده از طرح‌های برتر توسط شرکت آب و فاضلاب استان، تصریح کرد: طرح‌های منتخب در لیست محصولات و خدمات کاربردی قرار خواهند گرفت و تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی برای تولید نمونه اولیه و جذب سرمایه گذار در اختیارشان قرار داده می‌شود.
کبیری سامانی با اشاره به برگزاری موفق پیش رویداد هم نت فاضلاب در بهمن ماه سال گذشته برای انتخاب تیم‌های برتر شرکت کننده، خاطرنشان کرد: این رویداد در تاریخ 28 الی 30 فروردین ماه سال جاری در دانشگاه صعنتی اصفهان برگزار خواهد شد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/28225/مدیریت-فاضلاب-در-بحران-آبی-ضروری-است
بستن   چاپ