پیام سپاهان
حدادی سامانی:
پدافند هوایی نیروی خط مقدم جبهه در زمان جنگ بود
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 14:23:47
سپاهان نیوز - فرمانده پدافند هوایی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: در دوران دفاع مقدس پدافند هوایی به عنوان نیروی خط مقدم انجام وظیفه کرد و این خدمات شایسته بود که موجب شد مقام معظم رهبری اعلام کند که امروز پدافند هوایی در اولویت اول است که از موجودیت کشور حفاظت می‌کند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان ، امیرعلی حدادی سامانی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری که به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد بابیان اینکه امام (ره) ارتش را کلمه طیبه نامیدند، اظهار کرد: منطقه پدافند هوایی اصفهان وظیفه حراست و حفاظت از قلمرو هوایی و مراکز تجاری و اقتصادی استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه به صورت 24 ساعته قلمرو هوایی منطقه و کشور رصد می‌شود، گفت: در مرکز پدافند هوایی سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات با بهره‌گیری از سامانه‌های راداری بومی تمام اطلاعات را پایش می‌کنند.
فرمانده پدافند هوایی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری افزود: انعطاف‌پذیری بالا و قابلیت سرپا ماندن از ویژگی‌های سامانه‌های پدافندی است و همان طور که اشاره شد قلمرو تحت حفاظت پدافند هوایی به صورت 24 ساعته رصد می‌شود.
حدادی سامانی گفت: در دوران دفاع مقدس پدافند هوایی به عنوان نیروی خط مقدم انجام وظیفه کرد و این خدمات شایسته بود که موجب شد مقام معظم رهبری اعلام کند که امروز پدافند هوایی در اولویت اول است که از موجودیت کشور حفاظت می‌کند.
وی گفت: در حادثه هواپیمای تهران – یاسوج پدافند هوایی تمام تلاش خود را برای امدادرسانی انجام داد و اصلاً این گونه نبود که دیر به منطقه سقوط اعزام شویم. زمانی که مدیریت بحران استان از پدافند هوایی کمک خواست فوری به منطقه سقوط اعزام شدیم.
تجهیزات نیروی هوایی بدون وابستگی به خارج تأمین می‌شود
همچنین جانشین هوایی پایگاه هشتم شکاری در این نشست خبری گفت: نیروی هوایی ارتش همواره در طول حیات خود نقش اساسی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی داشته است و نیروی هوایی در حمایت از جبهه مقاومت همواره وظیفه ذاتی خود را به نحو احسن انجام داده است.
سرهنگ سید محمد میر سمیمی افزود: نیروی هوایی در پشتیبانی از نیروهای زمینی نقش اساسی ایفا کرد به طوری که شهید نوژه قبل از جنگ تحمیلی در پاوه به شهادت رسید. زمانی که ارتش عراق در 31 شهریور 1359 به ایران حمله کرد نیروی هوایی عملیات انتقام را ترتیب داد و در یکم مهرماه همان سال عملیات موفقیت‌آمیز دیگری را علیه بعثی‌ها طرح ریزی کرد.
وی افزود: پایگاه هشتم شکاری با تیکه بر توان داخلی بحث بومی‌سازی را به خوبی پیش برده است به طوری که در تربیت و آموزش خلبانان کلیه نیازهای داخلی‌مان را تأمین می‌کنیم. امروز تجهیزات خود را بدون وابستگی به خارج فراهم می‌کنیم و نیروی هوایی به صورت شبانه‌روزی امنیت و آسایش مردم را تأمین کرده است.
هوانیروز در عملیات مرصاد نقش کلیدی داشت
همچنین فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان گفت: هوانیروز اولین یگانی بود که در دومین روز از جنگ تحمیلی وارد عمل شد و در عملیات مرصاد که به فرماندهی سپهبد شهید امیر صیاد شیرازی انجام شد ضربات سختی را به منافقین وارد کرد.
سرهنگ عفیف افزود: امروز بالاترین توان رزمی را داریم و تمام پروژه‌های تحقیقاتی هوانیروز در پایگاه چهارم انجام می‌شود.
همچنین با تکنیک جدیدی امسال در رژه هوایی تهران حضور پیدا خواهیم کرد و سیستم‌های دوربین دید در شب بر روی بالگرد و پروژه شفق به نمایش گذاشته خواهد شد.
1445953973591_telisna3.jpgکد خبرنگار: 13040
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/28243/پدافند-هوایی-نیروی-خط-مقدم-جبهه-در-زمان-جنگ-بود
بستن   چاپ