پیام سپاهان
تلاش می‌کنیم در بین 8 تیم برتر جهان قرار بگیریم
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 14:51:17
سپاهان نیوز - سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در هندبال ساحلی گفت: شهرداری باید با ساخت کمپ و زمین استاندارد هندبال ساحلی میزبان مسابقات بین المللی خواهر خوانده‌های اصفهان در هفته نکوداشت اصفهان شود تا این مسابقات کم کم از قالب کشوری به بین المللی تبدیل شود.
حسن افتخاری در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا- منطقه اصفهان، اظهار کرد: حدود 30 بازیکن در این اردو شرکت دارند. تمرینات ما در دو بخش آمادگی جسمانی و تمرینات تکنیکی و تاکتیکی صبح و بعد از ظهر در زمین ناژوان در حال برگزار است.
وی افزود: بعد از اتمام اردو بازیکنان در قالب تیم‌های استانی خود در مسابقات هندبال ساحلی هفته نکوداشت اصفهان که از تاریخ 7 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود شرکت می‌کنند که در طی آن عملکرد آن‌ها را زیر نظر می‌گیریم و در پایان حدود 17 بازیکن به اردوی پنجم که در دهه سوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.
وی با اشاره به آماده سازی تیم ملی هندبال ساحلی به منظور شرکت در مسابقات جهانی هندبال ساحلی که مرداد ماه در کازان روسیه برگزار می‌شود، گفت: تا کنون 4 اردو برگزار شده و 4 اردوی دیگر نیز تا زمان اعزام برگزار می‌شود. علاوه براین تیم ملی در دو تورنمنت خردادماه در یکی از دو کشور عمان یا ترکیه و تیرماه در تونس شرکت می‌کند تا با آمادگی بیشتر به مسابقات روسیه اعزام شویم.
سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان با ابراز رضایت از عملکرد اردونشینان تصریح کرد: بازیکنان حاضر در تیم ملی تا اواخر اسفندماه در مسابقات باشگاهی خود شرکت داشتند و در طول مسابقات نیز در اردوهای ملی بودند و از آمادگی خوبی برخوردار هستند. حدود 20 درصد بازیکنان بین دو تیم ملی هندبال ساحلی وسالنی مشترک هستند و البته هیچ گونه منعی در این زمینه وجود ندارد.
افتخاری وضعیت هندبال ایران در آسیا را پرفراز ونشیب خواند و ادامه داد: هندبال ساحلی در ایران فعالیت خود را از سال 1380 آغاز کرده و در اولین دوره مسابقات آسیایی که در ژاپن برگزار شد توانست در رده چهارم قرار گیرد. هندبال ساحلی در آن سال‌ها تازه فعالیت خود را آغاز کرده بود و روند کندی داشت ایران نیز در مسابقات مختلفی در دهه 80 شرکت کرد از جمله در سال 86 که توانست سکوی دوم و سهمیه جهانی را به دست آورد و البته در مسابقات جهانی اسپانیا موفقیتی نداشتیم و در همان دور نخست حذف شدیم.
وی اظهار کرد: مسابقات کازان روسیه هشتمین دوره مسابقات جهانی است و ایران بعد از چندین سال غیبت و مورد بی مهری قرار گرفتن با انگیزه زیاد پا به میدان این رقابت‌ها می‌گذارد. هدف ما صعود از مرحله گروهی و قرار گرفتن در جمع 8 تیم برتر جهان است. البته که تلاش خود را برگرفتن بهترین نتیجه داریم اما باید واقع گرا هم بود.
مسئول انجمن هندبال ساحلی فدراسیون افزود: تیم‌های برزیل، کرواسی وقطر از تیم‌های بسیار خوب این رشته در جهان هستند که سرمایه گذاری بسیار خوبی داشتند، همچنین اکراین، مجارستان و صربستان نیز تیم‌ها و بازیکنان بسیار خوبی دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.
وی با تقدیر از همکاری و مشارکت مدیریت ناژوان و معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تاکید کرد: آماده سازی و تجهیز زیر ساخت‌ها برای فعالیت در این رشته سخت است و شهرداری اصفهان همیشه برای برگزاری اردوهای تیم ملی و همچنین برگزاری مسابقات همکاری خوبی داشته است.
افتخاری با اشاره به این که تمامی خواهر خوانده ی اصفهان در هندبال ساحلی دارای تیم‌های بسیار خوبی هستند، گفت: شهرداری اصفهان باید به سمت ساخت وراه اندازی یک کمپ خوب و زمین‌های استاندارد این رشته حرکت کند تا در سال‌های آینده تیم‌های خواهر خوانده اصفهان در مسابقات هفته نکوداشت اصفهان شرکت کنند و این مسابقات از قالب مسابقات کشوری به مسابقات بین المللی تبدیل شود.
وی خاطر نشان کرد: این ظرفیت و پتانسیل در اصفهان با توجه به جاذبه‌های گردشگری وتوریستی که دارد به ما کمک می‌کند تا مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شود و کم کم به مرحله برسیم که اصفهان به پایگاه هندبال ساحلی در آسیا تبدیل شود.
کدخبرنگار:13042
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/28246/تلاش-می‌کنیم-در-بین-8-تیم-برتر-جهان-قرار-بگیریم
بستن   چاپ